Autista a Smajlena

"Firma, kde jsem pracoval, rozdávala pamětní nože s logem. Po večírku, cestou domů, jsem byl ohromen tím krásným nožíkem, který jsem si chtěl nechat na věčnou památku a tak jsem si ho zabodnul rovnou do břicha, to je celé story".

Neochotně jsem odpověděl na otázku při společné terapii v psychiatrické léčebně.

"Můžete, prosím, Jarmile, blíže popsat situaci", vyzývá mě usměvavá terapeutka, námi přezdívaná Smajlena, podle věčně chechtajícího se smajlíka.

"Nechci", sesunu se na terapeutické židli a vzdorovitě rozkročím doširoka vlastní nohy.

"Co na tu sebevraždu říkala rodina", položí mi otázku vpravo sedící  mužík s připlasknutou mastnou přehazovačkou.

"Žádnou rodinu nemám, vymřeli po meči, přeslici a já brzy pojdu po stolici. Chce se mi šíleně, pokud nepůjdu, vybuchnou mi střeva a vy zažijete ohňostroj, o kterém snily vaše rypáky celý život!", chytnu se demonstrativně za břicho.

"Ach jo, tak jděte", sklíčeně se na mě podívá Smajlena.

---------------------------------------------

"Máš jít na kobereček ke Smajleně", vražedně blízko se mi k obličeji přilepí kolega ze společného pokoje a v jeho dechu je cítit cibulové obědové aroma s vlastním zkaženým dechem, což mi nadzvedlo žaludek do vesmírných výšin.

"Jo, už jdu, co zase chce?", naštvaně se zvedám k odchodu, právě jsem se totiž natáhl k odpočinku na postel.

------------------------------------------

"Dobrej", pozdravím Smajlenu v kanceláři a bez vyzvání pokračuji: "Na co si zase stěžovali, prý v noci chrápu, prdím, říhám, souložím. Ke třem bodům se přiznávám, ten čtvrtý je bohužel v těchto podmínkách, neproveditelný", melu jako kulomet.

"Zastavte řeč, Jarmile, popravdě ano, stěžovali si. Ale já vám chci říct něco jiného. Víte, můj syn se zabývá naším rodokmenem a vypátral, že jsme rodina. Konkrétně naše babičky byly sestry. Syn se touží s vámi setkat".

"Jestli tomu dobře rozumím, tak synáček, jistě po vás, lékař nebo medik, chce zkoumat moji osobu. Řeknu to asi takto, jak vystřelím z této pakárny, přiložím si k hlavě bambitku a věnuji tohle zbídačené tělo synáčkovi, může se na něm v pitevně vyřádit".

"Ach jo, Jarmile, se vším jste hotový. Můj syn Jonatan je autista a jeho velkým koníčkem je rodokmen naší rodiny. Moc by mu pomohlo, kdybyste se s ním mohl seznámit", poprosila mě vlídně Smajlena.

----------------------------------

"Jsi nějaký rozvrkočený, nelíbali jste se, ta Smajlena po tobě jede, nezdá se, přitom je to taková šedá myška", vycení na mě zuby Hubosmradlavka.

"Náhodou - žádná šedá myš, je velmi chytrá a inteligentní, vy jí nesaháte ani po...", zařval jsem jako lev.

"Ňadra....", špitnul Přehazovačka.

"No třeba", dodal jsem a se vztyčenou hlavou sebevědomě odkráčel směrem ke své posteli.

Vědomí, že mám rodinu a ta mě chce vidět, mi najednou přivodilo nečekanou vlnu štěstí. A já byl za to nečekané životní vlnobití vážně moc vděčný....

 

 

Autor: Irena Bátrlová | středa 8.3.2023 20:05 | karma článku: 15,35 | přečteno: 375x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 10,97 | Přečteno: 311x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,59 | Přečteno: 436x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,76 | Přečteno: 545x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,53 | Přečteno: 753x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,95 | Přečteno: 461x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Evropská krajní pravice opakuje propagandu Kremlu, prohlásila von der Leyenová

29. dubna 2024  22:34

Ostré slovní výměny o podpoře bránící se Ukrajiny či ruském vlivu na nadcházející volby do...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

Trojský koník v Evropě. San Marino se stalo základnou ruských špionů

29. dubna 2024

Premium Jeden z nejmenších států v Evropě vzbuzuje čím dál větší pozornost západních tajných služeb....

Jaká práce lidem zbyla? Spolupráci s OpenAI vedou z médií i Financial Times

29. dubna 2024  19:39

Financial Times (FT) se stal prvním významným britským zpravodajským médiem, které uzavřelo...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 251
  • Celková karma 16,39
  • Průměrná čtenost 575x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik