Lázeňská štramanda

Vplula do našeho společného lázeňského pokoje a já zůstala naprosto paf: štíhlá ukázková postava, moderní účes z hustých vlasů, dokonale nalíčený obličej, ladné pohyby.Co mi to jen udělali? Proč zrovna jí museli ubytovat se mnou?  

Co mi to jen udělali? Proč zrovna já musím mít takovou spolubydlící?

Krasavice versus vypelichaná šedá myš, která vypadá, že se každým dnem stane mámou houfu myších mláďat. Tak by se dalo charakterizovat osazenstvo našeho dvojlůžáku. Achich ouvej!

Představila se jménem Sidonie a vyslovovala ho s takovou grácií, že i titul hraběnka by se nacházel hluboko pod její společenskou úrovní.

 "Já jsem Zdeňka", podávala jsem na oplátku svoji baculatou ruku a neodvážila se nabídnout tykaní, přestože jsem věkem měla na tento akt právo. Místo toho jsem nasucho polkla hořkou závistivou slinu, která se mi v ústech znenadání objevila.

V hlavě mi ještě problesklo, že jsem přece jenom měla před lázeňským pobytem držet dietu a ne takhle podlehnout manýrům svého chtivého a labužnického žaludku. Výsledek se nyní jako necudná výčitka pošklebuje na chodbičce v celoplošném zrcadle!

Během dne jsme se docela v pohodě vypořádaly s přiděleným prostorem čtyřikrát tři metry. Procedury, strava, procházky…

Jiné to bylo večer, když probíhaly taneční zábavy, na nichž byla moje spolubydlící hvězdou večera. Upnuté červené šaty s velkým výstřihem, k tomu bordó střevíčky na podpatku. Mužští od šedesátky nahoru šíleli, ti mladší nestydatě hltali její vnadné křivky. Tančila jako víla.

Já opouštěla lázeňské mejdany hodinu před půlnocí, nechtělo se mi totiž tančit v zatracení u pódiové zdi.

Méně vitální pánové také odcházeli ze sálu s úderem půlnoci, neboť je čekal příděl předepsaných léků.

Na zpáteční cestě do svých pokojů však většina polykačů léků zakotvila v knajpě v přízemí budovy, kde bezzubý výčepní točil jedno pivo za druhým a oni si bez okolků dopřávali alkoholové doušky bez ohledu na očekávaný příjem léčiv.

Odvážní tanečníci však zůstávali na parketu a střídavě si chodili pro Sidonii. Ta uměla tanečních kreací! Kolikrát jsem měla strach, aby se na parketu neválely utancované mrtvoly příslušníků pánského rodu.

Po konci takovýchto večírků přicházela Sidonie nad ránem do lázeňského pokoje a nešla už spát. Chodila tam a zpátky, šustila, něco hledala, sem tam jí vypadla z rukou nějaká věc na zem...

Vůbec jsem se po jejím příchodu nevyspala.

Jenže -  když nebylo žádné večerní lázeňské mecheche, vstávala rovněž velmi brzy a nejméně dvě hodiny se připravovala k snídaňovému bufetu.

Ovšem nikdy netrávila noc u některého z mužských nápadníků a to jich bylo opravdu mnoho.

Jednou jsem jí při brzké ranní akci pozorovala. Nejdříve se dlouho líčila v koupelně, pak nasadila paruku a pak  zápasila s korzetem, který si za tichého sténání stahovala.

Nechápala jsem to. Má tohle zapotřebí?

Dny běžely a situace se Sidonní byla stále stejná.

Dozvěděla jsem se od ní pouze jedinou informaci a to -  že bydlí ve stejném městě jako já, což mě docela překvapilo. Ještě nejsem úplný slepýš, abych si v rodném městě nevšimla výstřední, krásně upravené, dámy.

Všechno má však svůj konec, bohužel  i zdravotní pobyt.

---------------------------------------------------------------------

Asi za tři měsíce po příjezdu z lázní jsem vyzvedávala vnuka z hudební školy, kterou začal navštěvovat. Klučík je popleta a mnoho věcí ztratí nebo si zapomene.

Museli jsme se vracet do učebny pro čepici, když za zády slyším známý hlas: "Kampak? Nevidíte, že vytírám, všechno pošlapete, okamžitě si zujte boty!"

Otočím se a ztvrdnu jako houslová struna. Sidonie - v plantavé neforemné zástěře, se šátkem na hlavě a s miniaturním černým knírkem.

"Paní Sidonie, jste to vy?", překvapeně vykřiknu.

"Ano, špitne" a nadále věnuje pozornost smetáku ozdobeným nevzhledným hadrem.

"Zdeno, mohla byste vysypat odpadkové koše", slyším mladý mužský hlas z hudebního salónku.

"Zdeno?" zvednu obočí.

"Ano, Sidonie je česky Zdena", hořce se usměje Sidonie.

"Víte, já vždy dva roky dřu jako tažný kůň, abych si pak pár dní mohla hrát na královnu. Umíte si představit, co to všechno stojí - pedikúra, manikúra, řasy, nehty, šaty, střevíce, paruka, kosmetika, depilace, korzet...".

"Umím", kývnu smutně hlavou.

"Teď bych se nelíbila ani tomu bezzubkovi z dolního lázeňského výčepu", hořce se usměje Sidonie.

"Otázka ale zůstává: Chtěly bychom se mu líbit?", hbitě odpovím, téměř současně se rozesmějeme a já se konečně opovážím nabídnout tykání.

 

 

 

 

 

Autor: Irena Bátrlová | pondělí 3.10.2022 21:21 | karma článku: 24,74 | přečteno: 854x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Chlupatý krtek

Je sobota a Vendelína po delší době zase navštíví hrob svých rodičů. Poklekne a snaží se lopatkou vyhloubit větší díru do země. Naštěstí se jí to daří, půda je májová, připravena k setbě.

2.5.2024 v 5:25 | Karma: 9,49 | Přečteno: 263x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Strategický přesun chlupin

Po příchodu domů si Vendelína otevřela láhev vína na kuráž. Dala jí ho Pralinka ve svém abstinenčním období, kdy s velkou vervou likvidovala schované láhve na různých tajných místech ve škole.

30.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,25 | Přečteno: 293x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 11,72 | Přečteno: 357x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,62 | Přečteno: 454x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,78 | Přečteno: 555x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Estonsku roste sebevědomí. Hovoří o blokádě proti Rusku v Baltském moři

4. května 2024  18:08

Sledujeme online Velitel estonské armády Martin Herem navrhuje spojencům se připravit na možnou blokádu ruských...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30,  aktualizováno  18:03

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

  • Počet článků 253
  • Celková karma 15,32
  • Průměrná čtenost 571x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik