Andělská fešanda

Stáli u mého zánovního auta a otírali si špinavé podrážky o jeho pneumatiky. Tohle chování mě rozzuřilo: "Okamžitě vystřelte!", zařval jsem.  "Pane, nemáme zbraně, nevšiml jste si, že jsme nezletilí" chechtali se bez skrupulí.

"Ale cigárko ve vašich prackách, to nevadí, lotrové!", rozeřval jsem se jako tygr.

"Nevadí a představte si, máme jedno pro vás", neslušně se nahlas chichotali a nemínili se ani o krok odporoučet z blízkosti mého milovaného čtyřkoláku.

"S kouřením na mě nechoďte, nekouřím, ani s tím nemíním začínat", odpověděl jsem nervózně a přál si z celé své duše, aby ti dva puboši se vzdálili na sto mil z dosahu mého auta i mě samotného.

"No, ve vašem věku bychom vám neradili s něčím takovým začínat, mohl byste si uhnat infarkt", řehtali se na plné pecky dva, věkově asi tak čtrnáctiletí, nezdvořáci.

Měl jsem sto chutí fackováním rozproudit sprostou krev kolující v jejich drzých hlavách. Držel jsem se však.

"Ale vážně, v téhle cigaretové krabičce máme opravdu něco pro vás", řekl ten s odstávajícími ušima a vytáhnul bílou ruličku.

"Chci od vás jediné, abyste už zmizeli", snažím se promlouvat k nim umírněně. Uvnitř mě samotného to ale vře jako v papiňáku.

"Bohužel, mizet jsme se ještě nenaučili, ale když si vezmete od nás dárek, třeba se to naučíme. Víte,  za tři dny bude chodit Mikuláš a jeho kámoška - andělská fešanda, nám pro vás dala milostné psaní.

"To byla ale kost, měl jste ji vidět", přikyvoval menší pihatý a předváděl rukama kopečky na své hrudi.

"Tak dost, šašky si dělejte z někoho jiného, dejte sem ten papírek a vyfičte nebo zavolám policii", křikl jsem už dosti naštvěně.

"Zde ho máte", podával mi malou ruličku ten větší a druhou rukou naznačoval, že mu mám za tenhle dárek přispět nějakým pěťákem od cesty. "To víte i andělské kočky potřebují papír a pero a to něco stojí", dodal a oba se začali nestydatě řehonit.

"Každému dvacku a poté už se odporoučejte do samého pekla, nemravní mluvkové", zahrozil jsem. Naštěstí to pomohlo.

-----------------------------------------------------------

Doma jsem psaníčko rozbalil, byly na něm průpiskou načmárány tři obrázky: dvě podávající si ruce na usmířenou, úsměv a srdce.

Papírek jsem okamžitě zmuchlal a chtěl vyhodit, když mi náhle začal vibrovat v kapse kalhot mobil.

"Ahoj tati, ještě se zlobíš, vždyť ta naše hádka byla zase o ničem, omlouvám se", slyším na druhém konci. "Luďku, já se nezlobím, představ si, že se tomu už jenom směju" "To je dobře, tati, nechceš přijít k nám na Mikuláše, kluci i Maruška budou rádi". "Přijdu Luďku, těším se", dodávám na rozloučenou.

Srdce mi štěstím poskočilo. U nohou se mi válí skrčený papírek se třemi obrázky, který opatrně zvednu a položím na stůl.

Autor: Irena Bátrlová | čtvrtek 2.12.2021 20:20 | karma článku: 17,35 | přečteno: 593x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Chlupatý krtek

Je sobota a Vendelína po delší době zase navštíví hrob svých rodičů. Poklekne a snaží se lopatkou vyhloubit větší díru do země. Naštěstí se jí to daří, půda je májová, připravena k setbě.

2.5.2024 v 5:25 | Karma: 9,48 | Přečteno: 260x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Strategický přesun chlupin

Po příchodu domů si Vendelína otevřela láhev vína na kuráž. Dala jí ho Pralinka ve svém abstinenčním období, kdy s velkou vervou likvidovala schované láhve na různých tajných místech ve škole.

30.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,25 | Přečteno: 293x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 11,72 | Přečteno: 357x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,62 | Přečteno: 454x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,78 | Přečteno: 555x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Meda a Jan Mládkovi. Milovníky umění i zvířat připomíná zámecká výstava

4. května 2024

Premium Dáma z Kampy, mecenáška, kurátorka, nakladatelka, sběratelka, ale také vegetariánka a milovnice...

Požár vyhnal z domu v Mostě dvě desítky lidí, někteří museli po žebříku

4. května 2024  16:35

Nejméně 20 lidí muselo odpoledne opustit čtyřpodlažní dům na třídě Budovatelů v Mostě kvůli požáru...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Inzerát na nového ministra pro vědu a výzkum si utahuje z tápající TOP 09

4. května 2024  16:15

Z potíží vládní TOP 09 při výměně ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové si...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 253
  • Celková karma 15,54
  • Průměrná čtenost 571x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik