Pan Moucha

Drze se vetřel do mého bytu, bez pozvání, bez optání. Sprostě se v něm roztahoval a já se ho nemohla zbavit. Snažila jsem se mu vysvětlit, že jsem slušná a počestná dáma a nehodí se, abych sdílela domácnost s cizím tvorem.  

Ten si však na důkaz svého vítězství nade mnou mnul zálibně přední končetiny a já měla pocit, že se mi do očí vysmívá.

Daný vetřelec byla moucha - masařka, jenž mi vletěla do obývacího pokoje jedno víkendové dopoledne na začátku května. Lítala po pokoji jako splašená a k tomu vulgárně bzučela. Vzala jsem na ni mucholapku a snažila jsem se jí dostat do patřičných mezí. Jenže byla rychlejší než já, usadila se na rostlinu "tchýnin jazyk" a ten svůj na mě posměšně vyplazovala. Měla jsem sto chutí vyhodit tchýnin jazyk i s touto nežádoucí nájemníci z okna ven. Tím by byl můj obývací pokoj osvobozen od rostlin i zvířat.

Toto jsem však nemohla dopustit, výše jmenovaná rostlina, byl jediný můj rostlinný exemplář, jiným se u mě prostě nedařilo a odporoučely se do rostlinného nebe.

Souboj jsem vzdala, celá udýchaná jsem se vyčerpaně  posadila na gauč a snažila zvolit jinou taktiku -  rozumně se se svým soupeřem domluvit. Navrhla jsem tedy: "Když budu spát či pohybovat se v obývacím pokoji, nechci slyšet bzučení, když se však moje osoba odporoučí jinde, můžeš bzučet do aleluja!" Zdálo se, že moucha pochopila a jakoby zasalutovala, chlupatou nožičkou udělala na čele stříšku.

Tím byla definitivně pasována na vojáka, hmyzího mužského - pana Mouchu a já od té doby přestala  být single.

Vždy, když jsem přišla domů, pan Moucha bzučel na uvítanou. Pokud jsem vydala povel: "Dost!", zalezl na list rostliny v květináči a byl pokoj. Naše soužití tak fungovalo.

Asi týden nato jsem dělala velký úklid, myla okna, drhla podlahu, leštila v koupelně kachličky. Na danou proceduru si vždy sundávám zlatý náramek, který nosím na pravé ruce. Je to památka na mou maminku. Po pečlivém úklidu jsem náramek nemohla najít a ani jsem si nemohla vzpomenout, kde jsem ho položila.

Brečela jsem a stěžovala si na osud panu Mouchovi. Ten způsobně seděl na své rostlinné oblíbenkyni a mé trápení pozorně poslouchal. 

Na druhý den jsem šla do práce a po příchodu jsem neslyšela známý bzukot. "Pane Moucho, pane Moucho, kde jste?", moje volání se rozléhalo prázdným bytem. Nikde nikdo.

Uvařila jsem si kávu a po ní se dala znovu do hledání. Neúspěšně.

Zaleju aspoň tchýnin jazyk, je poslední živý tvor v mém bytě, zaslouží si to, napadlo mě. 

A tam u květináče na parapetu ležel můj ztracený náramek a uprostřed něho pan Moucha, jakoby spal, na zádech s nožičkami nahoru. Jeho čas na tomto světě vypršel.

"Děkuji, pane Moucho", opatrně jsem jeho křehké tělíčko nabrala na kávovou lžičku a zahrabala do hlíny v květináči, tady to měl přece tak rád.....

Zlatý náramek nosím stále a když se na něho podívám, slyším v dálce lehounké hmyzí bzučení.

 

Autor: Irena Bátrlová | neděle 16.5.2021 21:00 | karma článku: 18,64 | přečteno: 354x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Chlupatý krtek

Je sobota a Vendelína po delší době zase navštíví hrob svých rodičů. Poklekne a snaží se lopatkou vyhloubit větší díru do země. Naštěstí se jí to daří, půda je májová, připravena k setbě.

2.5.2024 v 5:25 | Karma: 9,51 | Přečteno: 269x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Strategický přesun chlupin

Po příchodu domů si Vendelína otevřela láhev vína na kuráž. Dala jí ho Pralinka ve svém abstinenčním období, kdy s velkou vervou likvidovala schované láhve na různých tajných místech ve škole.

30.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,25 | Přečteno: 293x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 11,72 | Přečteno: 357x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,62 | Přečteno: 454x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,78 | Přečteno: 555x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

K útoku na poslance SPD se přihlásil 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:24

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel

5. května 2024  12:07

V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...

Řidič najel do brány Bílého domu, policie to vyšetřuje jako běžnou nehodu

5. května 2024  11:47

Neznámý šofér v sobotu v noci autem najel do brány Bílého domu. Náraz nepřežil. K přímému ohrožení...

Odbory svolávají další protest. Vadí jim změny v zákoníku práce a důchodech

5. května 2024  11:42

Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) pořádá 21. května demonstraci na Malostranské...

  • Počet článků 253
  • Celková karma 15,32
  • Průměrná čtenost 571x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik