Nepovedenec

Další, kolikátá už, negativní odpověď, která bohužel přišla právě dnes - na svátek všech ježibab a ježidědků. Možnost prezentovat svoji novelu definitivně odnesla některá z čarodějnických dam na svém proutěném koštěti. 

Pobrečela jsem si, zavzlykala, postěžovala si na osud ...

Jenže život jde dál a díky němu se ozývají i obyčejné potřeby lidského těla jako je hlad. Proto jsem byla vypuzena ze svého bytu do přízemní večerky na rohu ulice.

Tam platím u kasy, když se náhle ve vstupních dveřích objeví chlapík, za jehož zády stojí napěchovaný vysloužilý dětský kočárek se všemožným harampádím a posbíraným odpadem. Zastavil se, doslova zaujal pózu - štronzo a s rozšířenými zornicemi pozoroval moji platící osobu.

Snad jsem ho nevyděsila. Vzpomněla jsem si, že jsem po svém odchodu zapomněla zkontrolovat v zrcadle svůj obličej, který absolvoval dosti vzteklý pláč. No, nakonec, mávla jsem rukou, dnes je dovoleno vypadat jakkoliv. A indiánská babička, poslepu a roztřepanou rukou, zmalovaná válečnými barvami se také toleruje. Přestala jsem se proto zabývat svým rozmazaným obličejem i stále čučícím a hypnotizovaným chlapíkem.

Po zaplacení jsem nákup ládovala do igelitky, když se tento pán ke mně mírně naklonil a promluvil: "Chybí mi osmnáct korun na Alpu francovku, rupla mně záda, musím si je natřít", prosebně zvedl ke mně zakalený zrak. Naše oči se střetly a já pocítila zvláštní sílu souznění, pochopení...

Vytáhla jsem z peněženky dvacetikorunu: "Víte, mně se dnes nic nepovedlo, tak ať vám se podaří dát záda dohromady", popřála jsem mu. Usmál se a tiskl na své medvědí dlani minci.

"Počkejte, něco vám ukážu", hbitě, vrávoravým krokem, kráčí ke svému opuštěnému vozíku. Tam šmátrá, šmátrá, až zespodu jedné špinavé kárované plastové tašky něco vytáhne. Je to čajový porcelánový hrníček. "Podívejte, také se nepovedl, chybí mu ouško, proto ho vyhodili, ale on přesto je, existuje a mně udělá radost", usměje se.

"Děkuji, už chápu", zmohla jsem se pouze na  tři slova.

"Když se vám něco povede i nepovede, obraťte se na starého známého z večerky, rád pomohu", zeširoka se zašklebí.

"A kde vás najdu?", nesměle se opovážím zeptat se.  "Všude a nikde a už nebuďte smutná, koukejte svítí sluníčko", radostně  a povzbudivě na mě pohlédne. 

Vytahuji papírový kapesník a snažím se maskovat slzy, které mi nekontrolovaně tečou z očí.

Nakonec, proč to nepřiznat, i tento herecký kamuflující výkon se mi vůbec nepovedl!

Autor: Irena Bátrlová | pátek 30.4.2021 21:05 | karma článku: 15,71 | přečteno: 341x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Chlupatý krtek

Je sobota a Vendelína po delší době zase navštíví hrob svých rodičů. Poklekne a snaží se lopatkou vyhloubit větší díru do země. Naštěstí se jí to daří, půda je májová, připravena k setbě.

2.5.2024 v 5:25 | Karma: 8,69 | Přečteno: 237x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Strategický přesun chlupin

Po příchodu domů si Vendelína otevřela láhev vína na kuráž. Dala jí ho Pralinka ve svém abstinenčním období, kdy s velkou vervou likvidovala schované láhve na různých tajných místech ve škole.

30.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,24 | Přečteno: 290x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 11,72 | Přečteno: 357x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,62 | Přečteno: 453x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,78 | Přečteno: 555x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Musíme to řešit rychle, říká Válek. TOP 09 má po konci Tuleji čtyři možnosti

3. května 2024  15:46

Hledá se nový ministr. Zn.: Rychle. Takový inzerát by si teď mohla dát vládní TOP 09 poté, co...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Tuleja vzdal nominaci na ministra, připustil selhání. Fiala rozhodnutí vítá

3. května 2024  14:19,  aktualizováno  15:20

Pavel Tuleja se vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Připustil selhání v...

Vagony po nehodě u Klínce odklidí dopravce. Policie zahájila úkony trestního řízení

3. května 2024  11:11,  aktualizováno  15:17

Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro...

  • Počet článků 253
  • Celková karma 15,51
  • Průměrná čtenost 571x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik