Být v rozkladu

Před týdnem, právě na zelený čtvrtek, jsme se s manželkou poštěkali jak dva vzteklí psi. Přitom se jako vždy jednalo o blbinu. Máňa si tvrdohlavě trvala na svém a já ji taktně naznačil, že je jako obvykle mimo mísu. 

Při ústním výlevu svého názoru jsem se rozohnil tak, že bych svou rudou barvou v obličeji vyzval na souboj prvního krocana v sousedství.

"S takovou dostaneš infarkt nebo se nervově rozložíš a skončíš buď na hřbitově nebo v blázinci", byla závěrečná slova mojí pravoplatné manželky. "Chci na hřbitov, tam budu mít konečně klid", řekl jsem vítězoslavně a díval se, jak se moje žena chystá k odchodu. Beztak se půjde  vyplakat na rameno  naší jediné dceři, která bydlí přes ulici.

Když jsem uslyšel hlasité zaklapnutí dveří, oddechnul jsem si a nalil malinkatého frťana. Konečně klid. Slastně jsem si sednul na divan a jen tak zíral do stěn. 

Najednou zvonek. Hlasitý a šílený. Koho to čerti nesou. Jdu velmi neochotně otevřít. Za dveřmi dva funebráci.

"Dobrej, tak kde ho máte?", vytřeští na mě oči ten mladší a drzejší. "Koho?", podívám se zmateně. "No, toho mrtvého, v rozkladu......", tiše promlouvá ten starší, kulatý a plešatý. "Promiňte, pánové, asi omyl, jste na špatné adrese", s moudrým výrazem se obracím k těm dvěma pomýleným. "Hele, adresa i jméno na zvonku souhlasí, tak kde máte toho nebožtíka", ptá se skrz černou roušku mladý funusák. Ten starší vytahuje mobil a nahlas čte: Albert Pálava. "No, to jsem já, kdo vám, prosím vás, oznámil mé úmrtí?", kladu jim otázky a začínám tušit odkud vítr vane. "Taková, asi starší, hodně zoufalá panička, několikrát nám zdůrazňovala, že musíme co nejdříve přijet, že jste jaksi, promiňte ten výraz - přímo v rozkladu", řekne ten mladší a frajersky se prohne v kolenou.

"Moje paní, potvůrka", řeknu smutně.

"Nám je vás líto, musí to být strašné, když si vaše panička přeje, abyste už.....".

"Mlč, blbče", okřikne starý mladého. "Takže to sečteme, dělá to pětistovku za planý výjezd", navrhuje starší a rozumnější.

V kapse mi pípne mobil, právě přišla sms: "Zařídila jsem Ti přípravu na ten Tvůj vysněný klid, hezký Apríl, Bertíku. Tvoje zlobící se Máňa".

Usmál jsem se, vytáhl bankovku a zaplatil.

Byl jsem totiž po všech čertech rád, že na mě ještě někdo myslí, že mi ještě někdo posílá esemesky. Tak jsem ten svůj "klid" poslal ke všem čertům a vyrazil koupit obložené chlebíčky a lahvinku.

Poté jsem již netrpělivě čekal, až se otevřou vstupní dveře bytu a v nich bude stát Máňa, mnou čtyřicet let milovaná holka, které předvedu, jak umí jeden dědek v rozkladu přichystat malý manželský aprílový mejdan.

Autor: Irena Bátrlová | čtvrtek 8.4.2021 22:02 | karma článku: 20,58 | přečteno: 581x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Chlupatý krtek

Je sobota a Vendelína po delší době zase navštíví hrob svých rodičů. Poklekne a snaží se lopatkou vyhloubit větší díru do země. Naštěstí se jí to daří, půda je májová, připravena k setbě.

2.5.2024 v 5:25 | Karma: 8,72 | Přečteno: 243x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Strategický přesun chlupin

Po příchodu domů si Vendelína otevřela láhev vína na kuráž. Dala jí ho Pralinka ve svém abstinenčním období, kdy s velkou vervou likvidovala schované láhve na různých tajných místech ve škole.

30.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,25 | Přečteno: 291x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 11,72 | Přečteno: 357x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,62 | Přečteno: 453x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,78 | Přečteno: 555x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold

3. května 2024  18:15

Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 253
  • Celková karma 15,51
  • Průměrná čtenost 571x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik