Kantorovo hořké procitnutí

Jak dopadlo moje extempore po příchodu domů, o tom se tady raději nezmiňuji. Utrpělo by znovu moje chlapské ego. Manželka Věra shledala jako jediného viníka mě, protože jsem se podle jejich slov nezřízeně ztřískal do němoty. 

Takže jsem nebyl v jejích očích oběť ale přímo pachatel, k tomu všemu opilec nejhrubšího zrna. Ach to ženské pojetí světa!

Já však byl rozčílen k nejvyššímu stupni nepříčetnosti, odhodlán vyzvat tyto tři drzé frajery k souboji - chlap proti chlapovi, pubertální poberta proti solidnímu důchodci ve fyzické i psychické kondici.

Nadával jsem jako dlaždič. Znovu a znovu vymýšlel různé možnosti bitev, které bych zaručeně vyhrál. Přehrával jsem si v mysli různé manévry a bojové taktiky. Slovně jsem si vše nahlas předříkával.

Věra neustále převracela oči, v uších nosila raději sluchátka, aby mé láteření neslyšela. Dokonce mi servírovala jídlo v jiný čas, než ona zasedávala k jídelnímu stolu. Štvalo mě to.

Asi čtvrtý den po incidentu jsem Věře koupil růži a bonboniéru, díky tomu povolil v její tváři křečovitý rozezlený výraz. Konečně se na mě s jiskrou v oku, která naznačovala možnost usmíření, podívala. Přestal jsem být pro ni vzduch a stal jsem se aspoň na chvíli, sic stále průhledný, ale již oficiální člen domácnosti. 

"Věro", začal jsem opatrně. "Vždyť ty víš, jak jsem byl ve škole u žáků oblíbený, dokonce - když měl někdo kázeňský prohřešek a já mu dal na vybranou, buď ústní pokárání nebo písemná poznámka v žákovské knížce, přistoupil téměř každý provinilý k zápisu poznámky. Žáci měli ke mně úctu a šetřili mě, abych se nerozčiloval, to byly doby, to byla mládež.....".

"Dušane, vzpamatuj  se už konečně, vždyť to vědělo celé město", zhurta vyjela Věra. "Jasně, jsem nervák, šetřili moje zdraví", odvětil jsem. "Prd tvoje zdraví, na to myslíš jedině ty, dáváš si každé ráno stroužek syrové cibule a česneku". "No dávám, nekupuji drahé vitamíny, jsem díky tomu zdravý, ale co to má společného s bývalými žáky, nechápu?", s údivem pohlédnu na Věru. "Uvažuj přece, když se někdo provinil, hrozil jsi na něho a ukazoval, aby přistoupil k tobě co nejblíže a poté učinil ten nešťastný výběr, promiň - ten odér se nedal vydržet, každý zvolil písemnou poznámku a to je celé tajemství tvého kázeňského trestání".

"Proboha, Věro, proč jsi nic neřekla a kdo o tom všem věděl?" "Bohužel všichni kromě tebe, naznačovala jsem ti tisíckrát, abys nekonzumoval ty pachy, vždyť já tím také stále trpím".

"Bože, Věro, vždyť ty jakoby ses přidala k těm pubertálním lotrům a říkáš mi tady beze studu, že vypouštím smrad z huby!"

"Dušane, Dušane, ty jsi nenapravitelný", odchází z kuchyně manželka.

A já? Stojím tam jako solný sloup a můj pedagogický um se hroutí jako domeček z karet.

Čert aby ty pubertální idioty vzal, budu muset napsat Mikuláši. Ústní prosba by se po tom všem, co jsem si právě vyslechnul, stala pro mou osobu rovnou vstupenkou do pekla.

Zasedám proto k stařičkému psacímu stroji a začínám cvakat: Milý svatý Mikuláši......

 

Autor: Irena Bátrlová | sobota 28.11.2020 13:45 | karma článku: 14,91 | přečteno: 578x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Chlupatý krtek

Je sobota a Vendelína po delší době zase navštíví hrob svých rodičů. Poklekne a snaží se lopatkou vyhloubit větší díru do země. Naštěstí se jí to daří, půda je májová, připravena k setbě.

2.5.2024 v 5:25 | Karma: 8,72 | Přečteno: 242x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Strategický přesun chlupin

Po příchodu domů si Vendelína otevřela láhev vína na kuráž. Dala jí ho Pralinka ve svém abstinenčním období, kdy s velkou vervou likvidovala schované láhve na různých tajných místech ve škole.

30.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,25 | Přečteno: 291x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 11,72 | Přečteno: 357x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,62 | Přečteno: 453x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,78 | Přečteno: 555x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold

3. května 2024  18:15

Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  18:11

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 253
  • Celková karma 15,51
  • Průměrná čtenost 571x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik