Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Inzultace

Víkend je nenávratně v čoudu, pondělní vstávání jakoby demonstrovalo srážku mojí hlavy s kriketovým míčkem. K tomu všemu se do práce absolutně netěším. Už vidím Žlábka, jak se po výjezdním setkání nafukuje jako héliový maxibalón.

Naštěstí jsem na inženýra nenarazila, ani jsem neměla tu čest být pozvaná do jeho pracovny.

První polovina pracovní směny proběhla jako nuda na prázdné pláži, až ve druhé půlce jsem se dostala na toaletu, kde jsem potkala kolegyni Gábinu, s věkem lehce kolem čtyřicítky, vždy usměvavou, dobře upravenou. Je také single, na rozdíl ode mě spokojená, život ji baví.

„Ty, Vilmo, škoda, že jsi nebyla na večírku, Žlábek tam upouštěl páru, celé autorství projektu si přivlastnil, o tobě nebyla vůbec řeč. Začínáme ho mít všichni plné zuby.“ „Děkuji Gábi, za pochopení.“  „Je to prevít a víš, že dostal za projekt: „Zelená mladým“ pořádnou finanční injekci?“,pokračuje Gabriela. „On něco dostal?", zírám překvapeně. „ No, jasně, dnes jsem házela prémiové cifry do tabulky a věř, že si přišel na dvacetpěttisíc a z toho dal Věře rovné čtyři.“ Věra je naše třetí kolegyně, čerstvá padesátka, macatá s ohromným dekoltem, který ráda vystavuje - takový "soudružkovský" typ, s natupírovanou trvalou, výrazným líčením. „Proč dostala Věra čtyři, vždyť na tom projektu nic.“ „Jo, jo, na projektu nic a na služebce něco, však by mohly Žlábkovy trenýrky vyprávět…..“ 

„A pro mě zase nula, viď?“ Gabča smutně přikývla. „Ale vykašli se na toho nosorožce, nechceš zajít třeba do cukrárny, povyprávět o svém novém uhnízdění?“. „Víš že ano, Gábi, mám stejně k tobě prosbu, zda bys mi nemohla poradit -chtěla bych si na sebe koupit něco barevného, ale víš jak nesnáším zkoušení v kabinkách.“ „Teda, Vilmi, konečně -  má v tom prsty nějaký frajer?“ „Bohužel ne, ale řekl mi to nový soused, chlapík přes sedmdesát.“ „Sláva, ten stařík tě nakopnul, vivat“, rozesměje se Gábi zvonivým smíchem. „Tak po směně,až ten neřád vyfuní, nažhavíme komputer.“

Měly jsme štěstí, Žlábek byl hodně unaven víkendovým vypouštěním páry, zmizela i Věra – byl to asi pro oba nadlidský sportovní výkon.

My sedly k počítači. „Hele, ukáži ti obchody s oblečením, prohlídneš si, objednáme, vyzkoušíš doma a pokud ti to nebude, zašleme zpět, soustřeď se na jeden obchod nebo se v té změti budeš ztrácet“. Dala jsem na její radu, vybrala jsem si pro začátek dvě trička: jedno proužkované – námořnické a druhé pestré s barevnými abstraktními cákanci.

Domluvily jsme se také, že v sobotu po rozcvičce s Karáskovými, pro mě Gábi přijede autem a my se vydáme do obchodního centra krajského města přikoupit k vybraným tílkům vhodný doplněk - spodní díl. Začala jsem se těšit.

Cestou z práce jsem si představovala, jak své tělo zabalím do módního ozdobení a rázem se ze mě vyklube třicítka.

V samoobsluze, ve které jsem pořizovala denní nezbytnosti, se moje snění  u pokladny rozplynulo jako pára nad hrncem. Vzpomněla jsem si, že mám v peněžence lísteček od Hlavičkové. Vytáhnu ho a hledím jak z jara: 2 mléka, 2 minerálky, 2 láhve piva a celé balení toaletního papíru. Jářku – dohromady 7 položek. Zatnu zuby, obličej se mi zkřiví do  fantasmagorického šklebu. Dobrá nálada je nenávratně pryč. Nákup sotva dovleču domů.

Zvoním v prvním patře, u bytu vdovy Hlavičkové. „Paní inženýrko, jste zlatá, drahoušek!“ „Bylo to hodně těžké, příště, prosím, řekněte paní z charity, ta vám chodí nakupovat s taškou na kolečkách“, odpovídám unaveně. Hlavičková dělá hluchou. Podávám účet z obchodu, ani se nepodívá. „Paní Demazyová, nemám bohužel drobné, ale příště vše vyrovnám, nebojte, nebudete ztratná, přidám tuzér.“ „Paní Hlavičková, já vám nemohu chodit nakupovat, omlouvám se“. „Děkuji paní inženýrko, už musím, začíná seriál „Ulice“ hezký den“, pohotově zavírá dveře před mým nosem.

Zmoženě scházím schodiště. Zdá se mi to, sním nebo bdím, přesně v polovině schodů slyším za svými zády: „Do schránky zase hodím lísteček, pak vše vyrovnám, nezůstanu nic dlužná, to mi věřte, jakože se Hlavičková jmenuji“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Irena Bátrlová | pátek 29.5.2020 7:00 | karma článku: 13,86 | přečteno: 415x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Strategický přesun chlupin

Po příchodu domů si Vendelína otevřela láhev vína na kuráž. Dala jí ho Pralinka ve svém abstinenčním období, kdy s velkou vervou likvidovala schované láhve na různých tajných místech ve škole.

30.4.2024 v 5:25 | Karma: 6,99 | Přečteno: 189x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 11,64 | Přečteno: 328x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,60 | Přečteno: 441x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,77 | Přečteno: 549x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,53 | Přečteno: 755x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Válek představil prezidentovi plán rozvoje zdravotnictví. Řešili i ministra pro vědu

30. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  16:07

Prezident Petr Pavel přijal ministra zdravotnictví Vlastimila Válka (TOP 09). Představil mu...

Opilý řidič naboural šest aut. Na pumpě pak rozlil benzin a hrozil, že se zapálí

30. dubna 2024  15:50

Opilý cizinec zaměstnal v sobotu ráno prachatické policisty. Nejdřív naboural šest aut, pak na...

Není to o lajcích a na TikToku nebudu, říká budoucí ministr pro vědu Tuleja

30. dubna 2024  15:37

Pavel Tuleja, který má být příští týden jmenován novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace za TOP...

Podpořte český tým, užijte si atmosféru MS. iDNES.cz rozdává vstupenky na hokej

30. dubna 2024  15:28

Každý den víte, o jaké zápasy soutěžíte, na úvod to budou duely Česko - Finsko a Švýcarsko -...

  • Počet článků 252
  • Celková karma 15,81
  • Průměrná čtenost 573x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik