Běhala jsem, neběhám, snad běhat budu…..

24. 10. 2014 13:05:00
Před deseti lety jsme začali s manželem běhat. Měli jsme dvě malé děti a tak se nám tato sportovní disciplína jevila jako nejideálnější. Ani fakt, že v širém dalekém okolí neběhala téměř žádná lidská noha, nás od našeho rozhodnutí neodradil. Na výběr jsme tenkrát neměli, trasa byla víceméně daná, jediný přístupný terén v blízkosti domova – přehrada a její obíhání, takzvané kolečkování.

Jako první, jsem vždy, po krátké rozcvičce, vybíhala já. Museli jsem se totiž u dvou klučičích čiperů střídat. A jelikož jsem byla z naší dvojice ten „slabší kus“, který dal tak maximálně dvě kolečka, po jejichž úspěšném absolvování hrozil infarkt, přebírala jsem jako jednička v pořadí rodinnou štafetu. A tím jsem jako pravý nefalšovaný „exot“ budila veškerý zájem přilehlého okolí. Dokonce nezírali jen samotní pejskaři – páníčkové, rovněž jejich svěřenci jakoby v podvědomí tušili, že jim někdo krade jejich výsostné pobíhání, zůstávali nehybně stát. Jak já byla tehdy za ty jejich manévry vděčná, neboť mou osobu přímo požíral panický strach ze zubaté psí tlamy zakouslé v nebohém lýtku.

Moje tehdejší běžecké vybavení by neobstálo ani ve spartakiádní konkurenci. Na nohou tenisky, které zažily snad přímo Baťovy začátky a z nichž čouhaly silonové sáčky, do kterých jsem si obalovala ponožky, obstarožní plandavé tepláky zase byly pamětníky mých dvou těhotenství a k tomu náleželo ještě tričko, jež bylo vyčleněno na nejhrubší domácí práce, mezi něž patřilo například malování či úklid sklepení.

Takto vymóděná jsem se vrhla do rytmu běžecké samby. A prosím, i v takovémto „skafandru“ jsem měla svou skupinku obdivovatelů. Starší muži, kteří si u jedné ze zahradních chatek vybudovali posilovnu, jak uviděli moje individuum, vyšli před plot, který byl zarostlý všelijakou dřevinou, pokyvovali hlavami, mávali a hlasitě mě zdravili. Daný ceremoniál se opakoval nanejvýš dvakrát, protože víc kilometrů moje ubohé tělo nedalo.

A to jsem ještě, právě a hlavně, kvůli téhle výše jmenované skupince, švindlovala. Věděla jsem totiž, že asi 50 metrů před zahradním domkem je lesnatý terén, kde nebylo živáčka, a právě zde jsem se pomalou chůzi vydýchávala a potom, když jsem si byla téměř jistá, že jsem schopna nahodit maximální rychlost, jsem ve svižném tempu přímo prosvištěla kolem chlapíků, zamávala, usmála, pozdravila a ladně vyběhla malý kopeček, který se tyčil přímo za posilovací zahradou. S kopcem za zádech a v dostatečné vzdálenosti od posilovacích mužíků jsem pak sotva lapala po dechu a pomalou chůzi nabírala nový dech.

Můj manžel udělal těch koleček s přehledem deset, a protože na rozdíl ode mě, posilující sportovce osobně znal, zdravil je už zdálky. Ti na něho ze zahrádky pokřikovali: „Člověče, přidej, před tebou tu běžela nějaká ženská a ta měla teda o hodně větší páru!“

Tohle sportování nám vydrželo necelý rok, potom se nějak vytratilo.....

V současnosti se stále nacházím v přípravné fázi. Výbava nakoupena – od nových běžeckých bot (dostala jsem je na minulé Vánoce), po speciální tepláky, termo triko, odpružené ponožky......

Na procházky k přehradě stále chodím se svým nejmladším synem. Pozoruji a obdivuji běžkyně všech věkových kategorií. A věřte, že je opravdu na co se dívat. Některé postavičky jsou dokonalé a jejich tvary přímo vynikají v přilehlých legínách, těsných tričkách s výstřihem....

Jen ti chlapíci! Stále cvičí, jejich plot je obrostlý vysokými keři a veškeré dění, včetně běžících krasavic, je nechává naprosto chladnými. Na jejich obranu musím říct, že v dnešní době by si nezacvičili vůbec, protože by byli nuceni se před svým plotem nadobro utábořit.

Jestli si ještě, pánové, vzpomenou na ono sprintující strašidlo, které se kolem jejich plotu prohánělo před deseti lety? Zato ono - může dát ruku do ohně, že pokud někdy vůbec začne běhat, bude mu jejich ztracený zájem chybět.....

Autor: Irena Bátrlová | pátek 24.10.2014 13:05 | karma článku: 12.19 | přečteno: 709x

Další články blogera

Irena Bátrlová

Muž s ručním vozíkem a umělohmotnou přítelkyní

Sehnat uklízečku na vygruntování výrobní haly byl pro jistý nejmenovaný velkopodnik nadlidský výkon. Zaměstnanci se se na této pozici střídali stejnou rychlostí, jakou je dnes vypuzena tisícovka z peněženek nakupujících.

23.3.2024 v 20:05 | Karma článku: 15.27 | Přečteno: 463 | Diskuse

Irena Bátrlová

Bronzová kráska

Jestli někdo má vskutku prapodivný koníček, tak je to Bára! Sbírá totiž lidské tváře. Shromažďuje je ve svém mobilu, načež je potom doma třídí a zařazuje do specifických složek s názvy - smutek, radost, šílenství, překvapení.....

17.3.2024 v 19:25 | Karma článku: 12.59 | Přečteno: 153 | Diskuse

Irena Bátrlová

Sundala kabát a .....

Před pár lety - to jsem byl ještě mlád a zdráv, jsem pracoval jako číšník v jedné nóbl pražské kavárně. Náš šéf byl přísný, velmi strohý muž, středních let, který úzkostlivě dbal na pořádek a pravidla. Porušení přísně trestal.

9.3.2024 v 12:25 | Karma článku: 30.25 | Přečteno: 854 | Diskuse

Irena Bátrlová

Plnovous v koktejlkách

František má rád sukně, ženské šaty i svůj plnohodnotný plnovous. Sukně a šaty, jak sám s oblibou říká, dávají jeho nohám svobodu. Nesvazují je do izolovaných nohavic, nýbrž jim umožňují být vedle sebe, sdílet společný pohyb.

2.3.2024 v 12:52 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 437 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.31 | Přečteno: 617 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 303 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.80 | Přečteno: 532 | Diskuse
Počet článků 240 Celková karma 18.79 Průměrná čtenost 583
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...