Ošklivky

Přecházím přes přechod pro chodce. Přede mnou běží dvojice menších dětí. Chlapec bez varování vytrhne mladšímu děvčátku hadrovou panenku a odhodí jí do vozovky, kde prudce dobržďují právě příjíždějící auta.

Měl jsem co dělat, abych dívenku zachytil. Popadl jsem jí za loket a tím zastavil, aby neutíkala zvednout ležící panenku, která se válela na silnici.

Mohutný řidič dodávky zařve jedno z těch nejsprostších českých slov a k tomu ukáže prstové gesto s napřímeným prostředníkem, který si vztekem málem zalomí o pootevřené okénko.

Nechalo mě to chladným, sebral jsem ze silnice panenku, podal dívence a obořil se na kluka: "Zbláznil jsi se, vždyť se mohlo stát neštěstí!"

"Tak ať! Všechno je to stejně kvůli ní, ošklivce. Kdyby  nevypadala jako švidrající ušoplesk, tak by mohla být naše máma s námi. Našla si jiného tátu a má s ním novou holčičku. Točí se jenom kolem toho mimina, protože je tak pěkné", natahuje moldánky pihatý, asi devítiletý, hoch.

"Něco vám ukážu, milí sourozenci", zastavuji se na protějším chodníku. Opatrně vyndávám ze své oční jamky levé skleněné oko.

"Páni, to je hustý, co se vám stalo?" ptá se udivený klučík a jeho menší setřička polekaně žmoulá v puse ručičku hadrové panenky.

"Jako malí jsme si hráli s prakem a můj menší brácha, kterému bylo tehdá pět a mně asi jako tobě teď, mi ostrým kamenem vystřelil oko. A od té doby musím až do smrti nosit tohle, jsem vlastně taková jednooká ošklivka", podíval jsem se na oba  bez svého skleněného oka.

"Pěkněj vůl, to ho musíte nesnášet", odpovídá chlapec a na výraz tragické situace se rozkrorčí a dá ruce vbok.

"Ale kdepák, právě naopak, on si to chudák vyčítal víc než já, můj zlatý bráška", vytahuji si opatrně z kapsy látkový kapesník.

"Jasan, brácha je brácha, to není ségra, to se máte, že máte bráchu", vážně mi vysvětluje zrzavý jinoch.

"Nemám, už nemám!", vysoukám s velkou námahou ze sevřeného hrdla a utírám si slzející pravé zdravé oko.

"Bohužel, už drahého brášku nemám, právě jdu z jeho pohřbu", pokračuji.

Chlapec najednou zvážní, upřeně se na mě podívá a v jeho pohledu se zrcadlí veškeré nabyté pochopení, jakoby v té chvíli úplně dospěl. "Dej mi ruku", pokyne své sestřičce a pokračuje: "Víš, že se nemáme s cizími lidmi bavit", popadne ji za ruku a bez pozdravu odcházejí.

"Promiňte, utekli mi", ozve se za mými zády. Otočím se a spatřím udýchaného pána s velikánským batohem.

"Zázrak, jak jste to dokázal, ještě nikdy Anetku nechytl za ruku?", pokračuje zpocený muž.

"To jsme nedokázal já, ale můj drahý bratr", odpovídám.

Uřícený muž však nečeká na vysvětlení a pokračuje v dohánění svých dětí.

"Sbohem brašulko a už se netrap, podívej, jak jsem jako jednooký lidstvu prospěšný", uslzený se dívám na chvátajícího, postupně mizejícího tátu, dohánějícího dvojici svých, za ruce držících se dětí, a pošlu letmý mávající pozdrav směrem do nebe......

Autor: Irena Bátrlová | sobota 3.6.2023 12:15 | karma článku: 21,99 | přečteno: 475x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,06 | Přečteno: 349x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,40 | Přečteno: 519x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,24 | Přečteno: 732x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,66 | Přečteno: 454x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Sexy nález

Ženská postavička, spěchající ke hřbitovu, si na celé kolo zpívala: „Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce - oči, uši, pusa, nos.....

16.4.2024 v 5:25 | Karma: 16,01 | Přečteno: 663x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 250
  • Celková karma 16,69
  • Průměrná čtenost 577x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik