Skleněnky

Podřímávám, klimbám, když mě probudí prudké bušení na okénko vrátnice. Hlídám totiž opuštěný objekt, dříve sloužící jako sklárna. "Prosím, mohl byste nás pustit dovnitř", prosí jedna z výtržnic. "Zbláznily jste se!", vykřiknu.

"Omrzel vás život, nebo jste utekly z Bohnic", dívám se nevěřícně na obě dámy, přibližně mého věku.

"Právě naopak, kavalíre", odvětily souhlasně.

"Tak podívejte", skočil jsem jim drze do řeči: "Objekt je v havarijním stavu, každou chvíli zde přijedou stroje a vše půjde k zemi", vysvětluji důležitě.

"To my víme, ale koukněte", přistrčí mi pod nos zažloutlý deníček ta menší kulatější.

"Chcete, abych četl o půl šesté ráno romány", plácnul jsem se do čela.

"To není román, ale slib tří mladých dělnic, že se zde za padesát let přesně v tento den setkají", ukazuje mi text úhledného psacího písma ta větší, brýlatá.

"Říkala jste tří a já počítám dvě", nezapomenu znovu připomenout svoji důležitost.

"Mirka, ta třetí, se na nás dívá odtamtud", ukazují obě směrem k nebi.

"Prosím, prosím, dovolte nám prožít jeden den jako tenkrát", sepnou ruce a udělají na mne žirafí oči.

"Dobrá tedy, jeden ušlechtilý skutek statného chlapa jako jsem já, nezabije", mrknul jsem na obě a vytáhnul z kapsy klíče od brány.

Až teď jsem si všimnul, že obě senior-děvčata mají mini sukně. Hrůzou se mi podlomila kolena, co vlastně po mě v těch ruinách budou chtít.

Můj pohled zaregistrovaly a nahlas se zasmály: "Nebojte, statný jinochu, na znásilnění již nemáme sil, jsme oblečené schválně jako tenkrát, malinká pochvala by nebyla?"

Nejistě jsem zakoktal něco ve smyslu: "Ty nohy nejsou nejhorší" a otevřel vstupní bránu.

Ta velká mne žoviálně plácla přes ramena: "Tak už jsme tady, paní mistrová, dnes jsme na minutu  přesné", nahlas vesele zakřičela.

"Jsem Vaněk, Jindřich Vaněk - muž", odvětil jsem naštvaně, ale bylo mi to prd platné.

Obě běžely, přímo se vznášely, směrem ke zbořené sklárně.

"Neblbněte, nechte mne jít první, neznáte to tam, může na vás něco spadnout", křičím a sotva funím za nimi.

"Nebojte, paní Bělo, paní mistrová, však nás dobře znáte, jsem jako vítr, to víte mládí", odpovídají vesele.

"Jsem Jindřich Vaněk, penzista, hlídající objekt a ještě jednou mi někdo řekne Bělo, okamžitě vytáčím číslo nejbližší psychiatrie", mluvím si jakoby sám pro sebe, protože nikdo mne neposlouchá.

Zato holky před zdevastovanou budovou vytahují z batůžků modré pláště a oblékají si je. Na pláštích mají vyšitá svá jména: Alena a Vlasta.

"Tak co nás dnes čeká, paní Bělo?", usmějí se.

"Pro mě za mě, povzpomínejte a pak hurá domů", odpověděl jsem rezignovaně.

"Teda, vy jste zlatá", z každé strany mi přistane na lysé hlavě hubička.

Znaveně si sednu na betonové schůdky a pozoruji.

Najednou je všechny tří před sebou vidím, nádherná děvčata, ladné pohyby plné života, elánu, a ten krásný, nakažlivý smích......

"Už jsme zavzpomínaly, děkujeme, pane Vaňku, promiňte, že jsme vás vzbudily, trochu jste si zchrupnul", lehce se dotkne jedna z nich mého ramene.

"Děkujeme, nikdy vám nezapomeneme, že jste dvěma babkám aspoň na chvíli vrátil mládí", podávají mi ruku na rozloučenou.

------------------------------------------------

Je deštivý den, do torza stěn továrny se pomalu zakusují bagry.

"Dej pozor, Petře, tančí tam tři skleněnky, ať se ty krásné víly v sutinách nezadusí", promlouvám k řidiči velké techniky.

"Teda, pane Jindřichu, buď jste básníčkář nebo bumbalista", směje se Petr.

"Ani jedno, Petře, jsem to třetí - velký závistivec, já ti totiž hochu, to mládí děsně, ale děsně závidím....."

 

 

Autor: Irena Bátrlová | středa 31.5.2023 20:05 | karma článku: 21,15 | přečteno: 471x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,04 | Přečteno: 340x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,40 | Přečteno: 517x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,24 | Přečteno: 732x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,66 | Přečteno: 454x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Sexy nález

Ženská postavička, spěchající ke hřbitovu, si na celé kolo zpívala: „Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce - oči, uši, pusa, nos.....

16.4.2024 v 5:25 | Karma: 16,01 | Přečteno: 663x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 250
  • Celková karma 16,69
  • Průměrná čtenost 577x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik