Zlatá rybka

Manželka miluje návštěvy hřbitovů, já nikoliv. Velmi nerad přikývnu na časovou půlhodinku, kterou jsem ochoten čekat před hřbitovní bránou, než si důkladně prohlídne místa definitivního odpočinku človíčků, kteří žili před námi.

Jako čerství důchodci konáme víkendové výlety často a rádi.

Když cestou natrefíme na nějaký hřbitůvek, mám co dělat, aby mě žena nevtáhla dovnitř. Vždy to usmlouvám na jedno předhřbitovní cigárko, které mi zajistí příval optimismu při pohledu na tak smutnou zahradu.

Stalo se to tehdy na jednom z letních výletů. Jako vždy jsem se s Ljubou rafnul. Chtěl jsem si objednat nové rybářské náčiní, ale manželka byla jiného názoru. Nesnáší cokoliv spojené s rybami, které údajně smrdí a připadají jí studené a němé. Jaký paradox - hřbitovy jí naopak uklidňují.

Důležitě jsem si v ten jistý den zapálil cigaretku, zajásal nad sympatickou lavičkou před hřbitovní zdí a milerád  na ni umístil své turisticky znavené pozadí. 

"Pozdravuje tě Bohouš", vybafla na mě taková ušmudlaná bábrlinka. Přisedla si ke mně a vedle sebe umístila železné vozítko zvané kolečko, napěchované károvánými roztrhanými taškami s dosti smradlavým obsahem.

"Bohouš, Bohouš...", dělal jsem těžkopádného. Doopravdy jsem nikoho takového neznal.

"Přece Bohouš - můj syn, chodili jste spolu do školy", odpověděla pohotově.

"Už si vzpomínám, Bohouš, a jak se mu vede?", zeptal jsem se ze slušnosti.

"Dobře, uzdravil se, zlá nemoc je pryč, čekám tu na něho...", usmála se babuška a radostně zakývala krátkýma nožkama.

"To je dobře", pochválil jsem situaci, dokouřil cigaretu a vytáhnul z batohu svačinu. Babička nahlas zamlaskala.

"Co máš dobrého?", zeptala se a hladově zírala na chléb s paštikou.

"Vemte si, stejně mě bolí žaludek", zalhal jsem.

"Děkuji, nechám trochu Bohoušovi", hltavě se zakousla do chleba.

Kolem nás právě procházela přihrblá babička s holí.

"Ahoj Mařenko, pozdravuje tě Bohouš", zamávala na ni moje spolusedící a z pusy jí vylítly drobky požívaného pečiva. Jeden vyprsklý skokan mi přistál na obočí.

"Díky, Bertičko, však už se brzy s Bohoušem shledáme a netahej pořád ten těžký vozík", promluvila procházející stařenka.

"Je tam celé mé jmění, Bohouš by byl nerad, kdyby se něco ztratilo", výhružně zvedne prst stará šmudlinka.

"Nech toho, Berto, tam, kam se chystáme, přece nic nepotřebujeme", hořce se usmála přicházející babička a pokračovala branou do útrob hřbitova, kde se míjela s mojí Ljubou, která pohotově pozdravila obě bábrlinky a vydala povel k  odchodu.

"Víš, Ljubko, uvědomil jsem si, že vlastně to nové rybářské náčiní nepotřebuji", začal jsem konverzaci.

"Blažeji?!!!" podívala se na mě nevěřícně manželka.

"Pochopil jsem si, jak můžu být rád, že ten, na koho jsem teď čekal, přišel. ..", pohladil jsem láskyplně Ljubu po tváři.

"A víš ty co, holka moje zlatá, čert pal pruty, zajdem si do nějaké prima hospůdky na oběd, nějak mi cestou vyhládlo", dal jsem rezolutní rozkaz.

"To není špatný návrh, ale poslední dobou toho sníš, Blažeji, až až. Ta svačina byla dosti vydatná. Neměl by sis přece jenom zakoupit ty nové pruty, ušetřil bys na jídle, ryby máš tak rád.... ".

"Děvče moje milované, já nebažím po obyčejných rybách, když mám vedle sebe zlatou rybku", objal jsem a políbil Ljubu, svoji zlatou ženušku.

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Irena Bátrlová | úterý 28.2.2023 19:52 | karma článku: 15,79 | přečteno: 357x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Uplakané rande

„Mohla jsem té hrozné tragédii zabránit!“, utírá si slzy látkovým kapesníkem uplakaná žena a dívá se na svého sympatického společníka sedícího u společného stolečku v útulné kavárně.

15.5.2024 v 5:52 | Karma: 7,71 | Přečteno: 262x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Naháči na voru

SMS zpráva, která dorazila, má velmi strohé znění: „Podmínka: partnerský vztah, ať vylepšování není jen pro individuála. Definitivně se loučí s Vendelínou Vendelína (ano, máme stejné jméno) + přidaná ikonka vysmátého smajlíka“.

13.5.2024 v 5:52 | Karma: 10,89 | Přečteno: 411x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Okulárovy červené kosočtverce

„Dovolil jsem si navrhnout tabulku zefektivnění uklízečských prací, vytvořil jsem ji v Excelu“, cpe tabulkový tiskopis hned na druhý pracovní den Holubici pod nos, nový kolega, jenž dostal přezdívku Okulár.

10.5.2024 v 5:52 | Karma: 9,53 | Přečteno: 273x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Náraz do nadlimitního pozadí

„Mluvte jen o tom, co jste viděli a slyšeli, nic navíc“, zahájila úvodní řeč ředitelka školy před očekávanou návštěvou z psychiatrie.

8.5.2024 v 8:52 | Karma: 10,98 | Přečteno: 465x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Škemravka

„To byl zase den!“, posteskne si doma Vendelína a jde přesně v osm večer zkontrolovat množství vytrhaných vlasů i svoji vlastní, nyní už docela přijatelnou, tělesnost.

7.5.2024 v 5:52 | Karma: 8,83 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Přispěli straníci i známí miliardáři. Kdo dává politikům peníze na kampaň

16. května 2024

Premium Eurovolby se blíží a na sítích, v ulicích i debatách právě vrcholí boj o hlasy voličů. MF DNES se...

Honzu jsem neschovával, říká o partnerovi ředitel ČT Jan Souček

16. května 2024

Je brněnský patriot, ale když se stal generálním ředitelem České televize, musel se Jan Souček (49)...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Mluvit se bude o jednotě i Ukrajině. Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu

15. května 2024  22:42

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu. Sejde se mimo jiné se svým...

  • Počet článků 259
  • Celková karma 13,64
  • Průměrná čtenost 557x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik