Lázeňská štramanda

3. 10. 2022 21:21:00
Vplula do našeho společného lázeňského pokoje a já zůstala naprosto paf: štíhlá ukázková postava, moderní účes z hustých vlasů, dokonale nalíčený obličej, ladné pohyby.Co mi to jen udělali? Proč zrovna jí museli ubytovat se mnou?

Co mi to jen udělali? Proč zrovna já musím mít takovou spolubydlící?

Krasavice versus vypelichaná šedá myš, která vypadá, že se každým dnem stane mámou houfu myších mláďat. Tak by se dalo charakterizovat osazenstvo našeho dvojlůžáku. Achich ouvej!

Představila se jménem Sidonie a vyslovovala ho s takovou grácií, že i titul hraběnka by se nacházel hluboko pod její společenskou úrovní.

"Já jsem Zdeňka", podávala jsem na oplátku svoji baculatou ruku a neodvážila se nabídnout tykaní, přestože jsem věkem měla na tento akt právo. Místo toho jsem nasucho polkla hořkou závistivou slinu, která se mi v ústech znenadání objevila.

V hlavě mi ještě problesklo, že jsem přece jenom měla před lázeňským pobytem držet dietu a ne takhle podlehnout manýrům svého chtivého a labužnického žaludku. Výsledek se nyní jako necudná výčitka pošklebuje na chodbičce v celoplošném zrcadle!

Během dne jsme se docela v pohodě vypořádaly s přiděleným prostorem čtyřikrát tři metry. Procedury, strava, procházky...

Jiné to bylo večer, když probíhaly taneční zábavy, na nichž byla moje spolubydlící hvězdou večera. Upnuté červené šaty s velkým výstřihem, k tomu bordó střevíčky na podpatku. Mužští od šedesátky nahoru šíleli, ti mladší nestydatě hltali její vnadné křivky. Tančila jako víla.

Já opouštěla lázeňské mejdany hodinu před půlnocí, nechtělo se mi totiž tančit v zatracení u pódiové zdi.

Méně vitální pánové také odcházeli ze sálu s úderem půlnoci, neboť je čekal příděl předepsaných léků.

Na zpáteční cestě do svých pokojů však většina polykačů léků zakotvila v knajpě v přízemí budovy, kde bezzubý výčepní točil jedno pivo za druhým a oni si bez okolků dopřávali alkoholové doušky bez ohledu na očekávaný příjem léčiv.

Odvážní tanečníci však zůstávali na parketu a střídavě si chodili pro Sidonii. Ta uměla tanečních kreací! Kolikrát jsem měla strach, aby se na parketu neválely utancované mrtvoly příslušníků pánského rodu.

Po konci takovýchto večírků přicházela Sidonie nad ránem do lázeňského pokoje a nešla už spát. Chodila tam a zpátky, šustila, něco hledala, sem tam jí vypadla z rukou nějaká věc na zem...

Vůbec jsem se po jejím příchodu nevyspala.

Jenže - když nebylo žádné večerní lázeňské mecheche, vstávala rovněž velmi brzy a nejméně dvě hodiny se připravovala k snídaňovému bufetu.

Ovšem nikdy netrávila noc u některého z mužských nápadníků a to jich bylo opravdu mnoho.

Jednou jsem jí při brzké ranní akci pozorovala. Nejdříve se dlouho líčila v koupelně, pak nasadila paruku a pak zápasila s korzetem, který si za tichého sténání stahovala.

Nechápala jsem to. Má tohle zapotřebí?

Dny běžely a situace se Sidonní byla stále stejná.

Dozvěděla jsem se od ní pouze jedinou informaci a to - že bydlí ve stejném městě jako já, což mě docela překvapilo. Ještě nejsem úplný slepýš, abych si v rodném městě nevšimla výstřední, krásně upravené, dámy.

Všechno má však svůj konec, bohužel i zdravotní pobyt.

---------------------------------------------------------------------

Asi za tři měsíce po příjezdu z lázní jsem vyzvedávala vnuka z hudební školy, kterou začal navštěvovat. Klučík je popleta a mnoho věcí ztratí nebo si zapomene.

Museli jsme se vracet do učebny pro čepici, když za zády slyším známý hlas: "Kampak? Nevidíte, že vytírám, všechno pošlapete, okamžitě si zujte boty!"

Otočím se a ztvrdnu jako houslová struna. Sidonie - v plantavé neforemné zástěře, se šátkem na hlavě a s miniaturním černým knírkem.

"Paní Sidonie, jste to vy?", překvapeně vykřiknu.

"Ano, špitne" a nadále věnuje pozornost smetáku ozdobeným nevzhledným hadrem.

"Zdeno, mohla byste vysypat odpadkové koše", slyším mladý mužský hlas z hudebního salónku.

"Zdeno?" zvednu obočí.

"Ano, Sidonie je česky Zdena", hořce se usměje Sidonie.

"Víte, já vždy dva roky dřu jako tažný kůň, abych si pak pár dní mohla hrát na královnu. Umíte si představit, co to všechno stojí - pedikúra, manikúra, řasy, nehty, šaty, střevíce, paruka, kosmetika, depilace, korzet...".

"Umím", kývnu smutně hlavou.

"Teď bych se nelíbila ani tomu bezzubkovi z dolního lázeňského výčepu", hořce se usměje Sidonie.

"Otázka ale zůstává: Chtěly bychom se mu líbit?", hbitě odpovím, téměř současně se rozesmějeme a já se konečně opovážím nabídnout tykání.

Autor: Irena Bátrlová | pondělí 3.10.2022 21:21 | karma článku: 24.74 | přečteno: 846x

Další články blogera

Irena Bátrlová

Muž s ručním vozíkem a umělohmotnou přítelkyní

Sehnat uklízečku na vygruntování výrobní haly byl pro jistý nejmenovaný velkopodnik nadlidský výkon. Zaměstnanci se se na této pozici střídali stejnou rychlostí, jakou je dnes vypuzena tisícovka z peněženek nakupujících.

23.3.2024 v 20:05 | Karma článku: 15.27 | Přečteno: 461 | Diskuse

Irena Bátrlová

Bronzová kráska

Jestli někdo má vskutku prapodivný koníček, tak je to Bára! Sbírá totiž lidské tváře. Shromažďuje je ve svém mobilu, načež je potom doma třídí a zařazuje do specifických složek s názvy - smutek, radost, šílenství, překvapení.....

17.3.2024 v 19:25 | Karma článku: 12.59 | Přečteno: 153 | Diskuse

Irena Bátrlová

Sundala kabát a .....

Před pár lety - to jsem byl ještě mlád a zdráv, jsem pracoval jako číšník v jedné nóbl pražské kavárně. Náš šéf byl přísný, velmi strohý muž, středních let, který úzkostlivě dbal na pořádek a pravidla. Porušení přísně trestal.

9.3.2024 v 12:25 | Karma článku: 30.25 | Přečteno: 854 | Diskuse

Irena Bátrlová

Plnovous v koktejlkách

František má rád sukně, ženské šaty i svůj plnohodnotný plnovous. Sukně a šaty, jak sám s oblibou říká, dávají jeho nohám svobodu. Nesvazují je do izolovaných nohavic, nýbrž jim umožňují být vedle sebe, sdílet společný pohyb.

2.3.2024 v 12:52 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 437 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.60 | Přečteno: 126 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.24 | Přečteno: 203 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.53 | Přečteno: 199 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 132 | Diskuse
Počet článků 240 Celková karma 18.79 Průměrná čtenost 583
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...