Závislačka

Partnerský pár, bydlící ve vedlejším bytě, byl zvláštní na první pohled. Ona - metráková matka pluku, jejíž tělesné proporce byly víc jak nadstardandní, si potrpěla na jakékoliv umělé vylepšení svého rozložitého zevnějšku.

On - rtuťovitý mužíček, vyzáblinka, sražená k zemi, vykonával doma všechny práce od úklidu, vaření, praní, věšení prádla, nakupování......

Jeho mohutná paní byla v invalidním důchodu, skoro pořád zavřená doma. V těch největších vedrech, kdy už i skalní domácí pasivisté vylézali ze svých kutlochů, jsem ji párkrát spatřila v sedící pozici na balkóně - kouřila a energicky něco cvakala svým umělým maxinehtem do mobilu....

Byly rovněž dny, kdy se jejich domácnost, vlivem mnohočetné návštěvy, proměnila v divokou diskotéku. To probíhaly pařby do ranních hodin. Po takovýchto mejdanech naplněných smíchem a bujarou radostí nastal válečný den plný rozbíjení talířů, křiku a snad i nějakého útoku na jednoho z oněch sousedů. Kdo koho napadl, jsme netušili.

Čas běžel, sousedce kila přibývala, jejímu partnerovi ubývala, až jsem si myslela, že je to všechno programově vykalkulované.

Před dvěma dny jsem je oba potkala na chodbě, oblečeni v černém s velkou pohřební kytici. Pozdravila jsem a přidržela dveře od výtahu. Sousedka se musela natočit bokem, aby se do výtahu bez újmy vešla. Bylo mi jich líto, kdo ví, který člen jejich rodiny zemřel. Vyptávat jsem se však nechtěla.

Po návratu z pohřbu v pozdních nočních  hodinách však nebylo po smutku ani památky. Nebožtík se vehementně zapíjel s celým rodinným regimentem.

Spala jsem tehdy málo a ráno s ještě zalepenýma očima jsem opouštěla náš panelákový vchod, když jsem si všimla v trávě ležet luxusní mobil. Bohužel byl vybitý. Opatrně jsem ho strčila do kabelky s tím, že až přijdu domů, projdu partaje a zeptám se, komu patří.

V práci toho bylo na začátku školního roku opravdu hodně. Vracela jsem se až kolem šesté. U našeho domu stálo záchranné vozidlo. Lekla jsem se.

Utíkala do bytu a měla strach o děti. "Mami, to byla mela, sousedka řvala a rozbíjela všechno možné i vyhazovala z okna nějaké věci", referoval syn. A já si vzpomněla na mobil v kabelce. Nějaké vnuknutí mi říkalo, ať jdu rovnou k bytu téhle sekernice.

U sousedových dveří jsem se málem srazila se záchranáři, kteří byli na odchodu.

"Už je to dobré, dali ji injekci na uklidněnou, dost mě pokousala", hovořil ke mně brunátný minimužíček s obrovským krvácejícím kousancem na levé ruce.

"Pro pana krále, co se stalo?", zírala jsem na něho nevěřícně. "Ztratila mobil zrovna teď, když čeká nějakou důležitou zprávu", mluvil ke mně ten nebožák a přikládal si na krvácející ránu mokrý kapesník.

"Jasně, chápu, výsledky voleb", vyhrknu a v kabelce hledám ztracený aparát.

"Ale hovno, volby - Hanychová má dnes ultrazvuk, kluk nebo holka", ozývá se  rázný ženský hlas a následují šouravé kroky.

Konečně se mi podařilo vytáhnout nešťastný mobil z kabelky. Jak ho uviděla jeho majitelka, přidala do kroku a přístroj mi, bez poděkování, vyškubla z rukou a svižně odskákala směrem k nabíječce.

Zůstala jsem stát jako solný sloup.

"Víte, moje stará", šeptem se ke mně nahne vychrtlý mužík, "je lenivá, diriguje mě, mobil má přirostlý  k zadnici a sem tam, když se ožere, jí popadne rapl a rozfláká, na co přijde, kolikrát mám  ciferník rozdrcený na kaši", hledí na mě smutnýma psíma očima.

Náhle se vzpamatuje, přinoží, narovná se a v takovémto vojenském postoji pokračuje: "Ale necourá za cizími chlapy, víte," zvedne výstražně prst, "ona je mi věrná", a na důkaz svých slov vypne hrdě bradu a já zahlédnu tří čerstvé drápence od ženských nehtů na scrklém krku.

Jistě pochopíte, že jsem v takové situaci nevymyslela žádný rozumný komentář...

 

 

 

 

Autor: Irena Bátrlová | sobota 24.9.2022 22:25 | karma článku: 22,75 | přečteno: 737x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,04 | Přečteno: 340x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,40 | Přečteno: 517x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,24 | Přečteno: 732x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,66 | Přečteno: 454x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Sexy nález

Ženská postavička, spěchající ke hřbitovu, si na celé kolo zpívala: „Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce - oči, uši, pusa, nos.....

16.4.2024 v 5:25 | Karma: 16,01 | Přečteno: 663x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 250
  • Celková karma 16,69
  • Průměrná čtenost 577x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik