Chorvatský Sandokan

Rozchod mojí mámy s mužskou scvrklinkou, přezdívaným Iljičem, byl bouřlivý. A to stačilo, že Iljič přišel na oběd o dvě hodiny později a při tradičním "poobědovém šlofíku" opravdu usnul a dovolil si chrápat skřehotavým chrapotem.  

Nastal definitivní konec této prapodivné lásky.

Iljič k nám chodil každou první neděli v měsíci na oběd, poté si šli oba účastníci obědového rande zdřímnout do ložnice. Po asi "hodinovém spánku" následovala lahodná káva se zákuskem a Iljič opustil na celý měsíc náš domov.

Oslovoval jsem toho chlapáka - Iljič, neboť po prvním setkání mi svou vizáži velmi nápadně připomínal samotného Lenina a po jeho politické promluvě jsem si byl stoprocentně jist, že toto jméno bylo zaseto v úrodné půdě.

Moje máma Matylda daného rozchodu nijak nelitovala. Intenzivně začala přemýšlet, jak se dostat na jiné myšlenky a vymyslela autobosový zájezd do Chorvatska.

Vše bych schválil, jen kdyby v tom nebyl háček. Usmyslela si, že bude cestovat se mnou a mým parťákem. Oba jsem tandemoví řidiči, oba neseme křestní jméno Petr, proto nám začali říkat Dobble a ještě pro konkrétní identifikaci si nás šéf rozdělil: Dob byl dominantní extrovert a já - Ble takový intovertní oukropek.

Máma před objednáním zájezdu do mě nepřetržitě hustila, že musí jet, že to potřebuje pro své duševní i fyzické zdraví a tak dále a tak dále.....

Když její prosby vyvrcholily boucháním na dveře WC místnosti, kde mám jedinou možnost odpočinku od ní, neboť jsem stále svobodný, bezdětný a stále bydlící se svojí rodičkou, povolil jsem, ale musela mi svatosvatě slíbit, že nikomu neřekne, jak se věci mají. Bude držet pusu na zámek a nikomu neprozradí tajemství našeho příbuzenství.

Poprosil jsem cestovku, aby Matyldě zarezervovali místo někde uprostřed, aby mi takzvaně nedýchala na záda a vyrazili jsme směr Chorvatsko. Hned při usazování na určená místa cestovkou, můj parťák Dob začal větřit svou kořist. Vždy se rozhlédne po celém vnitřku autobusu a jak mu do oka padne osamocená dáma, která by si podle něho dala říci, tak jde na věc.

Dlouze se rozhlédl a upnul zrak na mojí mámu. To už jsem ho musel strčit loktem do břicha. "Dneska řídíš první ty, tak se trochu šetři!", upozornil jsem ho výstražně. "Jasně, táto", oplatil mi žduchanec a lišácky se uchechtl.

Cesta probíhala v pohodě. Měli jsme po první pumpové vyprazdňovaní zastávce, když Dob špitnul: "Člověče, ta po mně jede...", ulísně se olíznul. "Dej si pozor, může být vdaná a ten její ti může pořádně rozbít ciferník", zvýšil jsem naštvaně hlas. "Nemá manžela, jen syna a to je pěkný poseroutka, takový mamánek, ale ten, jak vidíš, tu není, tak mohu jít do toho s plným nasazením" a naznačil rukou takový pohyb zaťatou pěstí vpřed.

"Jak to všechno víš?", údivem jsem zdřevěněl. "Dáma nepotřebovala čůrat, tak jsme hodili řeč", mrknul na mě. Zůstal jsem jak přikurtovaný, takový zájezd mi byl čert dlužen.

Dál už cesta probíhala bez problémů, můj mohutný parťák, jižanského typu, s jemu neznámým počtem potomků, se odporoučel do řidičského brlohu a já převzal volant.

Pasažéry jsme v pořádku dovezli na místo dovolené. Dokonce jsem překonal uraženost a chtěl pomoci mámě Matyldě s těžkými kufry. Byl jsem doslova odpalkován polapením za rameno a odhozením  rozzuřeným Dobem, který zasyčel: "Hele, Ble, nelez kamarádovi do kapusty", vyřkl naštvaně a já zavrávoral tak, že jsme měl co dělat, abych se udržel na nohou.

Nasnídal jsem se tedy a šel se prospat do řidičského hotelového pokoje. Dob se dlouho neukázal, zjevil se až ve čtyři odpoledne a  totálně propocený a vyřízený padl do postele a usnul jako špalek.

Při odjezdu v sedm večer s další skupinou turistů jsem se volantu chopil jako první: "Ty vypadáš", sjel jsem ho pohledem.

"Teda, kámo, to byla obstarožní vichřice, měls vidět to tornádo, co předváděla a hádej, kolikrát?", nestydatě sděloval své zážitky tak, aby ho slyšel celý bus.

"Drž hubu nebo tě....."

"Promiň, přítelíčku a už nežárli, na zpáteční cestě ti ji mohu přihrát", rozchechtal se ten sprostý nemrava.

Jedna mlaskla zprava a druhá zleva. Rozohnil jsem se mimořádně. Odměnou mi byl potlesk celého osazenstva autobusu.

"Teda, ty máš páru, to čumím......." kroužil vykulenýma očima nevěřícně Dob a na lících se mu rýsovaly obtisky mých dlaní.

A já měl v ten moment pocit, že všechny přítomné dámy tentokrát obdivně hleděly na mě - chorvatského Sandokana. Stal jsem se poprvé v životě vítězem! Hrdě jsem vypnul svou poodhalenou chlupatou hruď umístěnou v uniformní košili a fenomenálně odcházel k volantu.

Dob poraženecky zalezl do autobusového brlohu a za chvíli jsem slyšel ten nepříjemný chrapot, který ještě nedávno vydával ústní prostor jistého Iljiče.

Autor: Irena Bátrlová | neděle 26.6.2022 16:00 | karma článku: 20,00 | přečteno: 753x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,08 | Přečteno: 355x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,40 | Přečteno: 520x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,24 | Přečteno: 734x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,66 | Přečteno: 454x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Sexy nález

Ženská postavička, spěchající ke hřbitovu, si na celé kolo zpívala: „Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce - oči, uši, pusa, nos.....

16.4.2024 v 5:25 | Karma: 16,01 | Přečteno: 663x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:38

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 250
  • Celková karma 16,69
  • Průměrná čtenost 577x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik