Výstřih

Ano, jsem to opět já - mrávokárný senior z předešlého příběhu, způsobně sedící na jedné z laviček v parku a krmící holuby. Poskytuji žrádlo, pro mnohé škodlivým, ptačím opeřencům a když rozdroluji první přinesený rohlík....

Přisedne si ke mně na lavičku ženská figurka neurčitého věku a dosti zvláštní vizáže. Nejprve se slušně dovolí: "Je zde volno?"

"Jistě", odpovím a dál se věnuji holubům.

"Máte rád holuby?", náhle mi položí otázku. Chci zdvořilostně odpovědět, ale údivem se mi stáhlo hrdlo. Dáma má velikánský výstříh, jen stěží zakrývající bujné poprsí a také, jak ráčilo moje staré oko vypozorovat, podprsenka se jí někde zapomněla v krámu.

"Ano", špitnul jsem s růměncem na tváři.

"A pečená holoubata byste si dal?", pokračuje v dialogu a nebezpečně se přibližuje. Svůj výstřih mi doslova podstrčí po frňák a začne se hanbatě natřásat. Kdybych zachoval dekórum a posunul své pozadí na okraj lavičky nebo prudce vstal, už by se moje stará kostra válela někde pod lavičkou v trávě.

"Milá paní, nebo dokonce slečno, nechápu, co tím sledujete?", zvyšuji hlas.

"Tak já sleduji, já..... vždyť vy sledujete, přímo mi čumíte nestydatě na prsa!", vykřikne tak hlasitě, že se kolemjdoucí zastavují a kroutí hlavou.

"Promiňte, natlačila jste se na mě, málem jsem spadnul z lavičky", snažil jsem obhájit sebe sama. "Nevykládejte pohádky, víte co, raději tu trapárnu ukončeme, dělá to padesát korun", ušklíbla se. "A, necukejte se, každý špás něco stojí".

"Ale já...", zakoktal jsem se.

"No, co já, já.....čučel jste se, jsou to přece vaše vlastní oči a kdybyste nechtěl, tak kdo vám bránil v odchodu? Ale vy s chutí nejen zůstáváte, ale ještě vrazíte svůj zvědavý sosák mezi moje ubohé ňadra!"

"To není pravda, nezaplatím!", snažil jsem se ubránit svoji čest i peněžní obnos v peněžence.

"To nezkoušejte, spustím tady, přede všemi, takový tyjátr a komu myslíte, že lidi uvěří?", vyzívavě natřásá svoji hrudní pýchu a povytahuje obočí.

Vzdal jsem se. Vytáhl peněženku a s hrůzou zjistil, že tam mám pouze jedinou stokorunovou bankovku, tu kterou utratím vždy v nejbližším supermarketu za svůj večerní pokrm.

"Dejte tedy stovku, neurazím se", zazubila se hříšnice, když uviděla papírový peníz.

"Říkala jste přece padesát", snažil jsem se z posledních sil uhrát cenu.

"Jo, pajcka, ta byla původně, ale za ty vaše blbé kecy musíte přihrát dalších padesát" vyškubla mi drze bankovku z ruky.

"Počkejte, něco vám na rozloučenou povím, milý pane, slušný nejste - to teda prrrr, ale rozumnej to ano, spočítal jste si totiž, že zlámaná hnáta by po vašem pádu z lavičky stála víc než stovku" nahlas se rozchechtala.

"P....potvoro...", zasyčel jsem vztekle.

Jenže to už mě neslyšela, stovka i s nestoudnou majitelkou byla v tahu.

Přestal jsem drolit další rohlíky.

"Promiňte, ptačí kamarádi, musím si je nechat na večeři.", omluvil jsem se a v duchu si promítal vlastní večeři -  jak namáčím zbylé ztvrdlé rohlíky do mléka. Ještě že jsem si předvídavě nějaké mléko nechal v lednici.

Co dodat závěrem, asi budu muset vyměnit lavičku, tahleta mi opravdu štěstí nepřináší!

Autor: Irena Bátrlová | čtvrtek 20.1.2022 19:00 | karma článku: 18,33 | přečteno: 711x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Strategický přesun chlupin

Po příchodu domů si Vendelína otevřela láhev vína na kuráž. Dala jí ho Pralinka ve svém abstinenčním období, kdy s velkou vervou likvidovala schované láhve na různých tajných místech ve škole.

30.4.2024 v 5:25 | Karma: 7,85 | Přečteno: 211x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 11,65 | Přečteno: 331x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,60 | Přečteno: 441x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,77 | Přečteno: 549x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,53 | Přečteno: 755x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

I na čarodějnice padaly rekordy. Nejtepleji bylo severně od Prahy

30. dubna 2024  18:41

Na 24 ze 168 stanic fungujících alespoň 30 let v úterý, poslední den měsíce dubna, kdy se tradičně...

Chci víc peněz na vědu i bezúročné půjčky pro doktorandy, říká nový ministr

30. dubna 2024  15:37,  aktualizováno  18:29

Pavel Tuleja, který má být příští týden jmenován novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace za TOP...

Green Deal nikdo nezmění. Vnímejme ho jako příležitost, radí Pavel Telička

30. dubna 2024

Premium Česká republika slaví 20. výročí vstupu do EU. Pavel Telička tehdy český vstup v Bruselu...

Von der Leyenová s kampaní navštívila Prahu, na Národní třídě čepovala pivo

30. dubna 2024  17:58

Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v souvislosti s předvolební kampaní Evropské...

  • Počet článků 252
  • Celková karma 15,84
  • Průměrná čtenost 573x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik