Pan Moucha

Drze se vetřel do mého bytu, bez pozvání, bez optání. Sprostě se v něm roztahoval a já se ho nemohla zbavit. Snažila jsem se mu vysvětlit, že jsem slušná a počestná dáma a nehodí se, abych sdílela domácnost s cizím tvorem.  

Ten si však na důkaz svého vítězství nade mnou mnul zálibně přední končetiny a já měla pocit, že se mi do očí vysmívá.

Daný vetřelec byla moucha - masařka, jenž mi vletěla do obývacího pokoje jedno víkendové dopoledne na začátku května. Lítala po pokoji jako splašená a k tomu vulgárně bzučela. Vzala jsem na ni mucholapku a snažila jsem se jí dostat do patřičných mezí. Jenže byla rychlejší než já, usadila se na rostlinu "tchýnin jazyk" a ten svůj na mě posměšně vyplazovala. Měla jsem sto chutí vyhodit tchýnin jazyk i s touto nežádoucí nájemníci z okna ven. Tím by byl můj obývací pokoj osvobozen od rostlin i zvířat.

Toto jsem však nemohla dopustit, výše jmenovaná rostlina, byl jediný můj rostlinný exemplář, jiným se u mě prostě nedařilo a odporoučely se do rostlinného nebe.

Souboj jsem vzdala, celá udýchaná jsem se vyčerpaně  posadila na gauč a snažila zvolit jinou taktiku -  rozumně se se svým soupeřem domluvit. Navrhla jsem tedy: "Když budu spát či pohybovat se v obývacím pokoji, nechci slyšet bzučení, když se však moje osoba odporoučí jinde, můžeš bzučet do aleluja!" Zdálo se, že moucha pochopila a jakoby zasalutovala, chlupatou nožičkou udělala na čele stříšku.

Tím byla definitivně pasována na vojáka, hmyzího mužského - pana Mouchu a já od té doby přestala  být single.

Vždy, když jsem přišla domů, pan Moucha bzučel na uvítanou. Pokud jsem vydala povel: "Dost!", zalezl na list rostliny v květináči a byl pokoj. Naše soužití tak fungovalo.

Asi týden nato jsem dělala velký úklid, myla okna, drhla podlahu, leštila v koupelně kachličky. Na danou proceduru si vždy sundávám zlatý náramek, který nosím na pravé ruce. Je to památka na mou maminku. Po pečlivém úklidu jsem náramek nemohla najít a ani jsem si nemohla vzpomenout, kde jsem ho položila.

Brečela jsem a stěžovala si na osud panu Mouchovi. Ten způsobně seděl na své rostlinné oblíbenkyni a mé trápení pozorně poslouchal. 

Na druhý den jsem šla do práce a po příchodu jsem neslyšela známý bzukot. "Pane Moucho, pane Moucho, kde jste?", moje volání se rozléhalo prázdným bytem. Nikde nikdo.

Uvařila jsem si kávu a po ní se dala znovu do hledání. Neúspěšně.

Zaleju aspoň tchýnin jazyk, je poslední živý tvor v mém bytě, zaslouží si to, napadlo mě. 

A tam u květináče na parapetu ležel můj ztracený náramek a uprostřed něho pan Moucha, jakoby spal, na zádech s nožičkami nahoru. Jeho čas na tomto světě vypršel.

"Děkuji, pane Moucho", opatrně jsem jeho křehké tělíčko nabrala na kávovou lžičku a zahrabala do hlíny v květináči, tady to měl přece tak rád.....

Zlatý náramek nosím stále a když se na něho podívám, slyším v dálce lehounké hmyzí bzučení.

 

Autor: Irena Bátrlová | neděle 16.5.2021 21:00 | karma článku: 18,64 | přečteno: 354x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,47 | Přečteno: 373x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,74 | Přečteno: 523x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,25 | Přečteno: 736x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,67 | Přečteno: 455x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Sexy nález

Ženská postavička, spěchající ke hřbitovu, si na celé kolo zpívala: „Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce - oči, uši, pusa, nos.....

16.4.2024 v 5:25 | Karma: 16,01 | Přečteno: 663x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:12

Aktualizujeme Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

V plaveckém bazénu v Řepích utonul muž, nejspíš měl zdravotní problém

25. dubna 2024  16:09

Ve veřejném plaveckém bazénu v pražských Řepích ve čtvrtek utonul přibližně sedmdesátiletý muž....

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla Rakušanovi matka oběti

25. dubna 2024  16:02

Aktualizujeme Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 250
  • Celková karma 16,75
  • Průměrná čtenost 577x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik