Pan Moucha

16. 05. 2021 21:00:00
Drze se vetřel do mého bytu, bez pozvání, bez optání. Sprostě se v něm roztahoval a já se ho nemohla zbavit. Snažila jsem se mu vysvětlit, že jsem slušná a počestná dáma a nehodí se, abych sdílela domácnost s cizím tvorem.

Ten si však na důkaz svého vítězství nade mnou mnul zálibně přední končetiny a já měla pocit, že se mi do očí vysmívá.

Daný vetřelec byla moucha - masařka, jenž mi vletěla do obývacího pokoje jedno víkendové dopoledne na začátku května. Lítala po pokoji jako splašená a k tomu vulgárně bzučela. Vzala jsem na ni mucholapku a snažila jsem se jí dostat do patřičných mezí. Jenže byla rychlejší než já, usadila se na rostlinu "tchýnin jazyk" a ten svůj na mě posměšně vyplazovala. Měla jsem sto chutí vyhodit tchýnin jazyk i s touto nežádoucí nájemníci z okna ven. Tím by byl můj obývací pokoj osvobozen od rostlin i zvířat.

Toto jsem však nemohla dopustit, výše jmenovaná rostlina, byl jediný můj rostlinný exemplář, jiným se u mě prostě nedařilo a odporoučely se do rostlinného nebe.

Souboj jsem vzdala, celá udýchaná jsem se vyčerpaně posadila na gauč a snažila zvolit jinou taktiku - rozumně se se svým soupeřem domluvit. Navrhla jsem tedy: "Když budu spát či pohybovat se v obývacím pokoji, nechci slyšet bzučení, když se však moje osoba odporoučí jinde, můžeš bzučet do aleluja!" Zdálo se, že moucha pochopila a jakoby zasalutovala, chlupatou nožičkou udělala na čele stříšku.

Tím byla definitivně pasována na vojáka, hmyzího mužského - pana Mouchu a já od té doby přestala být single.

Vždy, když jsem přišla domů, pan Moucha bzučel na uvítanou. Pokud jsem vydala povel: "Dost!", zalezl na list rostliny v květináči a byl pokoj. Naše soužití tak fungovalo.

Asi týden nato jsem dělala velký úklid, myla okna, drhla podlahu, leštila v koupelně kachličky. Na danou proceduru si vždy sundávám zlatý náramek, který nosím na pravé ruce. Je to památka na mou maminku. Po pečlivém úklidu jsem náramek nemohla najít a ani jsem si nemohla vzpomenout, kde jsem ho položila.

Brečela jsem a stěžovala si na osud panu Mouchovi. Ten způsobně seděl na své rostlinné oblíbenkyni a mé trápení pozorně poslouchal.

Na druhý den jsem šla do práce a po příchodu jsem neslyšela známý bzukot. "Pane Moucho, pane Moucho, kde jste?", moje volání se rozléhalo prázdným bytem. Nikde nikdo.

Uvařila jsem si kávu a po ní se dala znovu do hledání. Neúspěšně.

Zaleju aspoň tchýnin jazyk, je poslední živý tvor v mém bytě, zaslouží si to, napadlo mě.

A tam u květináče na parapetu ležel můj ztracený náramek a uprostřed něho pan Moucha, jakoby spal, na zádech s nožičkami nahoru. Jeho čas na tomto světě vypršel.

"Děkuji, pane Moucho", opatrně jsem jeho křehké tělíčko nabrala na kávovou lžičku a zahrabala do hlíny v květináči, tady to měl přece tak rád.....

Zlatý náramek nosím stále a když se na něho podívám, slyším v dálce lehounké hmyzí bzučení.

Autor: Irena Bátrlová | neděle 16.5.2021 21:00 | karma článku: 18.64 | přečteno: 341x

Další články blogera

Irena Bátrlová

Muž s ručním vozíkem a umělohmotnou přítelkyní

Sehnat uklízečku na vygruntování výrobní haly byl pro jistý nejmenovaný velkopodnik nadlidský výkon. Zaměstnanci se se na této pozici střídali stejnou rychlostí, jakou je dnes vypuzena tisícovka z peněženek nakupujících.

23.3.2024 v 20:05 | Karma článku: 15.27 | Přečteno: 461 | Diskuse

Irena Bátrlová

Bronzová kráska

Jestli někdo má vskutku prapodivný koníček, tak je to Bára! Sbírá totiž lidské tváře. Shromažďuje je ve svém mobilu, načež je potom doma třídí a zařazuje do specifických složek s názvy - smutek, radost, šílenství, překvapení.....

17.3.2024 v 19:25 | Karma článku: 12.59 | Přečteno: 153 | Diskuse

Irena Bátrlová

Sundala kabát a .....

Před pár lety - to jsem byl ještě mlád a zdráv, jsem pracoval jako číšník v jedné nóbl pražské kavárně. Náš šéf byl přísný, velmi strohý muž, středních let, který úzkostlivě dbal na pořádek a pravidla. Porušení přísně trestal.

9.3.2024 v 12:25 | Karma článku: 30.25 | Přečteno: 854 | Diskuse

Irena Bátrlová

Plnovous v koktejlkách

František má rád sukně, ženské šaty i svůj plnohodnotný plnovous. Sukně a šaty, jak sám s oblibou říká, dávají jeho nohám svobodu. Nesvazují je do izolovaných nohavic, nýbrž jim umožňují být vedle sebe, sdílet společný pohyb.

2.3.2024 v 12:52 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 437 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 42 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.20 | Přečteno: 193 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.95 | Přečteno: 129 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 190 | Diskuse
Počet článků 240 Celková karma 18.79 Průměrná čtenost 583
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...