Nepovedenec

30. 04. 2021 21:05:00
Další, kolikátá už, negativní odpověď, která bohužel přišla právě dnes - na svátek všech ježibab a ježidědků. Možnost prezentovat svoji novelu definitivně odnesla některá z čarodějnických dam na svém proutěném koštěti.

Pobrečela jsem si, zavzlykala, postěžovala si na osud ...

Jenže život jde dál a díky němu se ozývají i obyčejné potřeby lidského těla jako je hlad. Proto jsem byla vypuzena ze svého bytu do přízemní večerky na rohu ulice.

Tam platím u kasy, když se náhle ve vstupních dveřích objeví chlapík, za jehož zády stojí napěchovaný vysloužilý dětský kočárek se všemožným harampádím a posbíraným odpadem. Zastavil se, doslova zaujal pózu - štronzo a s rozšířenými zornicemi pozoroval moji platící osobu.

Snad jsem ho nevyděsila. Vzpomněla jsem si, že jsem po svém odchodu zapomněla zkontrolovat v zrcadle svůj obličej, který absolvoval dosti vzteklý pláč. No, nakonec, mávla jsem rukou, dnes je dovoleno vypadat jakkoliv. A indiánská babička, poslepu a roztřepanou rukou, zmalovaná válečnými barvami se také toleruje. Přestala jsem se proto zabývat svým rozmazaným obličejem i stále čučícím a hypnotizovaným chlapíkem.

Po zaplacení jsem nákup ládovala do igelitky, když se tento pán ke mně mírně naklonil a promluvil: "Chybí mi osmnáct korun na Alpu francovku, rupla mně záda, musím si je natřít", prosebně zvedl ke mně zakalený zrak. Naše oči se střetly a já pocítila zvláštní sílu souznění, pochopení...

Vytáhla jsem z peněženky dvacetikorunu: "Víte, mně se dnes nic nepovedlo, tak ať vám se podaří dát záda dohromady", popřála jsem mu. Usmál se a tiskl na své medvědí dlani minci.

"Počkejte, něco vám ukážu", hbitě, vrávoravým krokem, kráčí ke svému opuštěnému vozíku. Tam šmátrá, šmátrá, až zespodu jedné špinavé kárované plastové tašky něco vytáhne. Je to čajový porcelánový hrníček. "Podívejte, také se nepovedl, chybí mu ouško, proto ho vyhodili, ale on přesto je, existuje a mně udělá radost", usměje se.

"Děkuji, už chápu", zmohla jsem se pouze na tři slova.

"Když se vám něco povede i nepovede, obraťte se na starého známého z večerky, rád pomohu", zeširoka se zašklebí.

"A kde vás najdu?", nesměle se opovážím zeptat se. "Všude a nikde a už nebuďte smutná, koukejte svítí sluníčko", radostně a povzbudivě na mě pohlédne.

Vytahuji papírový kapesník a snažím se maskovat slzy, které mi nekontrolovaně tečou z očí.

Nakonec, proč to nepřiznat, i tento herecký kamuflující výkon se mi vůbec nepovedl!

Autor: Irena Bátrlová | pátek 30.4.2021 21:05 | karma článku: 15.71 | přečteno: 325x

Další články blogera

Irena Bátrlová

Muž s ručním vozíkem a umělohmotnou přítelkyní

Sehnat uklízečku na vygruntování výrobní haly byl pro jistý nejmenovaný velkopodnik nadlidský výkon. Zaměstnanci se se na této pozici střídali stejnou rychlostí, jakou je dnes vypuzena tisícovka z peněženek nakupujících.

23.3.2024 v 20:05 | Karma článku: 15.27 | Přečteno: 461 | Diskuse

Irena Bátrlová

Bronzová kráska

Jestli někdo má vskutku prapodivný koníček, tak je to Bára! Sbírá totiž lidské tváře. Shromažďuje je ve svém mobilu, načež je potom doma třídí a zařazuje do specifických složek s názvy - smutek, radost, šílenství, překvapení.....

17.3.2024 v 19:25 | Karma článku: 12.59 | Přečteno: 153 | Diskuse

Irena Bátrlová

Sundala kabát a .....

Před pár lety - to jsem byl ještě mlád a zdráv, jsem pracoval jako číšník v jedné nóbl pražské kavárně. Náš šéf byl přísný, velmi strohý muž, středních let, který úzkostlivě dbal na pořádek a pravidla. Porušení přísně trestal.

9.3.2024 v 12:25 | Karma článku: 30.25 | Přečteno: 854 | Diskuse

Irena Bátrlová

Plnovous v koktejlkách

František má rád sukně, ženské šaty i svůj plnohodnotný plnovous. Sukně a šaty, jak sám s oblibou říká, dávají jeho nohám svobodu. Nesvazují je do izolovaných nohavic, nýbrž jim umožňují být vedle sebe, sdílet společný pohyb.

2.3.2024 v 12:52 | Karma článku: 17.38 | Přečteno: 437 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 18 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.19 | Přečteno: 193 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.94 | Přečteno: 129 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.09 | Přečteno: 190 | Diskuse
Počet článků 240 Celková karma 18.79 Průměrná čtenost 583
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...