Počítačový maniak

Měl jsem po dlouhé době zase hlídat třináctiletého vnuka. Moje dcera kluka příšerně rozmazlila a z něho se pomalu ale jistě stával nesnesitelný fracek. Poslední dobou byl přímo přikurtován ke svému počítači.

Kolem jeho pracovního počítačového místa rostla hromada odpadků. Byl líný zvednou se a zanést je do odpadkového koše. Dcera, místo aby Járu pokárala, čekala, až jí bylo dovoleno vkročit do vnukova pokojíčku, tam sesbírala obaly a prázdné láhve a exportovala je do patřičných míst. 

V tomto stavu jsem přebíral  péči o Jarouška.

"Ahoj", přivítal jsem vnuka. Ani se neohlédl, na půl pusy procedil: "Kdy bude oběd?" "V kolik hodin by měl,  podle vašeho veličenstva, být na stole?", snažil jsem se vtipkovat. 

"Ve dvanáct mi to, dědo, k počítači naservíruj!", odpověděl a jeho prsty křečovitě svíraly černou plastovou počítačovou myš.

"Ty nebudeš jíst se mnou v kuchyni?", údivem jsem zvedl obočí. "Dědo, asi sis nevšimnul, že jsi v 21.století", důležitým mutujícím hlasem mi dával najevo, že jsem mimo současné dění.

"Já ti nikde jinde, Járo, jídlo nosit nebudu , já ne, s tím nepočítej...", uraženě jsme třísknul dveřmi jeho pokojíku.

Další dvě hodiny nikdo z dětského pokojíku nevyšel, ani nešel dovnitř. Jára jen hlučně komunikoval s online kamarády a některé jeho vulgární hlášky jsem slyšel ve svém, již dosti dlouhém životě, poprvé.

"Musím vyvenčit Pepinu", opatrně otevírám dveře pokojíku. "A ten oběd?", vyštěkne místo Pepiny Járinek. "Nějak si poradíš", odpovídám bez náznaku empatie. 

Při venčení jezevčice a po sesbírání jejího trusu do sáčku, mě to napadlo. Ten igelitový pytlík s nevábným obsahem využiji. 

Po příchodu do bytu jsem zaregistroval, že hromada odpadků u počítače se zvětšila. Jára se zařídil po svém.

Ohřál jsem tedy v mikrovlnce, dcerou navařený, oběd a šel pozvat vnuka. "Už jsem jedl, dědo, nemám čas.....", houkl na mě rozčílený Jára. Přiblížil jsem se k monitoru a uviděl shořet nějakou fantasmagorickou příšeru.

"Rušíš, dědo, podívej, co se stalo!", řve nepříčetný vnuk. "Co se stalo, co se stalo, jedna potvora vybuchla, stejně není opravdická", odpovídám klidně. "Ničemu nerozumíš, běž!" mlátí Jára vší silou do ubohé myši a s ní o pracovní stůl.

Tak jsem si šel dát oběd, ale ještě než jsem zasednul ke stolu, nenápadně a velmi tiše jsem otevřel dveře pokojíčku a hodil jsem tam sáček s psím exkrementem. 

Když jsem luštil už druhou křížovku, tak se to stalo. Šílená rána a hlasité volání: "Pomoooóc!" Tryskově jsem běžel do pokojíku. Na zemi se válel Jára, noha mu podklouzla na igelitovém pytlíku. "Dědo, to snad není pravda, kde se vzalo to hovno.............." , následovala celá řada pro mě nesrozumitelných nadávek. Obličej Járy vystřídal snad všechny základní barvy a ustálil se na nesympatickém šklebu.

"Bingo! Jsem rád, že to ještě poznáš a vidíš, rozkuchaná příšera s vnitřnostmi všude kolem ti nevadí a jedno psí hovínko tě vykolejí?"

"Fuj - strašně to smrdí, udělej s tím něco, dědo".

"Neudělám, jsem starý a celé tělo mě bolí, zvu tě do kuchyně na partičku karet".

Tak jsme si s Járou zahráli mariáš. Než přišla dcera, seděl způsobně v kuchyni a mastil se mnou karty, neboť se bál strčit nos do svého pokojíčku.

A kdo myslíte, že to od  mojí dcery Bohunky schytal? Samozřejmě že já. Prý nemám rozum, chudák Jára, jaké z toho bude mít následky.

No jeden skutečně měl -  konečně si dal se svým dědou karetní partičku a prohrál!

Autor: Irena Bátrlová | sobota 17.4.2021 12:35 | karma článku: 25,98 | přečteno: 777x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Dámský knírek a kvartální alkoholička

Vendelína zaspala. Po strastiplné noci, kdy si myslela, že se jejímu chrupu přišel pomstít bývalý nátělníkový exmilenec, se nebylo čemu divit.

27.4.2024 v 10:52 | Karma: 7,02 | Přečteno: 141x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,56 | Přečteno: 418x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,75 | Přečteno: 537x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,53 | Přečteno: 746x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,67 | Přečteno: 457x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

Spolek chce s klimatickou žalobou uspět jako Švýcarky. Mají šanci, míní expertky

27. dubna 2024  19:54

Evropský soud pro lidská práva rozhodl minulý týden ve prospěch dvou tisíc švýcarských seniorek. Ty...

  • Počet článků 251
  • Celková karma 16,08
  • Průměrná čtenost 575x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik