Být v rozkladu

Před týdnem, právě na zelený čtvrtek, jsme se s manželkou poštěkali jak dva vzteklí psi. Přitom se jako vždy jednalo o blbinu. Máňa si tvrdohlavě trvala na svém a já ji taktně naznačil, že je jako obvykle mimo mísu. 

Při ústním výlevu svého názoru jsem se rozohnil tak, že bych svou rudou barvou v obličeji vyzval na souboj prvního krocana v sousedství.

"S takovou dostaneš infarkt nebo se nervově rozložíš a skončíš buď na hřbitově nebo v blázinci", byla závěrečná slova mojí pravoplatné manželky. "Chci na hřbitov, tam budu mít konečně klid", řekl jsem vítězoslavně a díval se, jak se moje žena chystá k odchodu. Beztak se půjde  vyplakat na rameno  naší jediné dceři, která bydlí přes ulici.

Když jsem uslyšel hlasité zaklapnutí dveří, oddechnul jsem si a nalil malinkatého frťana. Konečně klid. Slastně jsem si sednul na divan a jen tak zíral do stěn. 

Najednou zvonek. Hlasitý a šílený. Koho to čerti nesou. Jdu velmi neochotně otevřít. Za dveřmi dva funebráci.

"Dobrej, tak kde ho máte?", vytřeští na mě oči ten mladší a drzejší. "Koho?", podívám se zmateně. "No, toho mrtvého, v rozkladu......", tiše promlouvá ten starší, kulatý a plešatý. "Promiňte, pánové, asi omyl, jste na špatné adrese", s moudrým výrazem se obracím k těm dvěma pomýleným. "Hele, adresa i jméno na zvonku souhlasí, tak kde máte toho nebožtíka", ptá se skrz černou roušku mladý funusák. Ten starší vytahuje mobil a nahlas čte: Albert Pálava. "No, to jsem já, kdo vám, prosím vás, oznámil mé úmrtí?", kladu jim otázky a začínám tušit odkud vítr vane. "Taková, asi starší, hodně zoufalá panička, několikrát nám zdůrazňovala, že musíme co nejdříve přijet, že jste jaksi, promiňte ten výraz - přímo v rozkladu", řekne ten mladší a frajersky se prohne v kolenou.

"Moje paní, potvůrka", řeknu smutně.

"Nám je vás líto, musí to být strašné, když si vaše panička přeje, abyste už.....".

"Mlč, blbče", okřikne starý mladého. "Takže to sečteme, dělá to pětistovku za planý výjezd", navrhuje starší a rozumnější.

V kapse mi pípne mobil, právě přišla sms: "Zařídila jsem Ti přípravu na ten Tvůj vysněný klid, hezký Apríl, Bertíku. Tvoje zlobící se Máňa".

Usmál jsem se, vytáhl bankovku a zaplatil.

Byl jsem totiž po všech čertech rád, že na mě ještě někdo myslí, že mi ještě někdo posílá esemesky. Tak jsem ten svůj "klid" poslal ke všem čertům a vyrazil koupit obložené chlebíčky a lahvinku.

Poté jsem již netrpělivě čekal, až se otevřou vstupní dveře bytu a v nich bude stát Máňa, mnou čtyřicet let milovaná holka, které předvedu, jak umí jeden dědek v rozkladu přichystat malý manželský aprílový mejdan.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Irena Bátrlová | čtvrtek 8.4.2021 22:02 | karma článku: 20,58 | přečteno: 581x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Uplakané rande

„Mohla jsem té hrozné tragédii zabránit!“, utírá si slzy látkovým kapesníkem uplakaná žena a dívá se na svého sympatického společníka sedícího u společného stolečku v útulné kavárně.

15.5.2024 v 5:52 | Karma: 3,98 | Přečteno: 82x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Naháči na voru

SMS zpráva, která dorazila, má velmi strohé znění: „Podmínka: partnerský vztah, ať vylepšování není jen pro individuála. Definitivně se loučí s Vendelínou Vendelína (ano, máme stejné jméno) + přidaná ikonka vysmátého smajlíka“.

13.5.2024 v 5:52 | Karma: 10,87 | Přečteno: 404x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Okulárovy červené kosočtverce

„Dovolil jsem si navrhnout tabulku zefektivnění uklízečských prací, vytvořil jsem ji v Excelu“, cpe tabulkový tiskopis hned na druhý pracovní den Holubici pod nos, nový kolega, jenž dostal přezdívku Okulár.

10.5.2024 v 5:52 | Karma: 9,53 | Přečteno: 273x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Náraz do nadlimitního pozadí

„Mluvte jen o tom, co jste viděli a slyšeli, nic navíc“, zahájila úvodní řeč ředitelka školy před očekávanou návštěvou z psychiatrie.

8.5.2024 v 8:52 | Karma: 10,98 | Přečteno: 465x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Škemravka

„To byl zase den!“, posteskne si doma Vendelína a jde přesně v osm večer zkontrolovat množství vytrhaných vlasů i svoji vlastní, nyní už docela přijatelnou, tělesnost.

7.5.2024 v 5:52 | Karma: 8,83 | Přečteno: 271x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

V systému DiPSy jsou výsledky přijímacích zkoušek, školy je zveřejní během dne

15. května 2024  7:16

V systému DiPSy jsou k dispozici výsledky přijímacích zkoušek na střední školy. Uchazeči si...

Guvernérka urazila kmenové náčelníky. Siouxové jí zakázali vstup na pětinu státu

15. května 2024  6:56

Guvernérka amerického státu Jižní Dakota Kristi Noemová má aktuálně zakázaný vstup skoro na pětinu...

Pláničkova metoda v praxi. Turecký farmář pouští slepicím Mozarta, nesou víc vajec

15. května 2024  6:35

Po vzoru legendární české komedie Slunce, seno, jahody, v níž muzikou zvyšoval dojivost krav...

Bidenova administrativa má nový balík zbraní pro Izrael, vyjde na miliardu dolarů

15. května 2024  6:22

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena pokročila v přípravách balíku zbraní a munice pro...

  • Počet článků 259
  • Celková karma 13,46
  • Průměrná čtenost 557x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik