A přišel Mikuláš....

Vypil jsem si  kalich hořkosti až do dvojitého dna. Zlá pachuť mě v hrdle řezala a pálila. Jako odvetu proti nespravedlivému světu jsem si ráno k snídani dal dva syrové stroužky česneku, ať okolí znepříjemním vzduch. Patří jim to!

Vzal jsem síťovku, manželku ani nepozdravil a vydal se do blízké sámošky. Šel jsem pomalu, neboť jsem byl přímo udupán předešlými zlomyslnými událostmi.

U vchodové nástěnky jsem si dal krátkou pauzu. Neměl jsem to však dělat. V rubrice "Úspěch týdne" byla špendlíky připíchnutá zvětšená naskenovaná fotografie, na níž jsem ležel jak široký tak dlouhý na červeném zátěžovém koberci, ústa jako kapr dokořán a nade mnou se spílajícíma rukama stála plačící Drahuška. Pod tímto obrázkem byl umístěn popisek: "Největší úlovek sousedky, paní Drahomily B., který ulovila  přímo v domě. Váhu sumce-samce bohužel neuvedla".

Polilo mě horko, začal jsem se celý chvět, na hrudi počalo šíleně tlačit a bolet, před očima mžitky. Rychle na vzduch, rychle dosednout na lavičku, rychle........

                                               --------------------------------------------

Probudil jsem se a všude kolem bílo. Nade mnou stojí vysoký muž s plnovousem a vedle něho anděl. Paprsky podzimního sluníčka prostupují touhle andělskou bytostí skrz na skrz a září jako hvězdička na podzimním večerním nebi.

"Svatý Mikuláši a anděli, dostali jste můj dopis?" snažil jsem se je oslovit, šlo to namáhavě, šeptal jsem. "Těší mě, pane Šimáčku, shodou okolností je moje křestní jméno Mikuláš, Mikuláš Mrázek, váš ošetřující lékař, dopis jsme však nedostal, to víte nemocniční pošta a zda jsem svatý, to ať posoudí pacienti", usměje se sympatický lékař. 

"Já nejsem v nebi?", ptám se překvapeně.  "No popravdě řečeno, klepal jste na nebeskou bránu, ale byla zavřená, mimořádná opatření nyní platí  i v nebi, nechtěl jste čekat, namíchnul jste se, zavrávoral a spadnul k nám - dolů".

 "A proč ten anděl tak pláče?", ukazuji prstem na osůbku stojící u mých nohou. "Protože jsi mi poprvé v životě řekl anděli", uslyším svoji Věru. "Jejda, Věruško, já.....". 

"No vidíte, pane Šimáčku, buďte vděčný, že jste tahle krásná slova mohl říci své hodné ženě. A nezapomeňte poděkovat statečným hochům bydlícím ve vašem vchodě. Bez jejich správné resuscitace a pohotového zavolání záchranky byste čekal před nebeskou bránou ještě teď".

"Vždyť ti hoši jsou  pekelníci a k tomu všemu jsem měl ráno dva stroužky česneku, jak mohli zvládnout oživování z úst do úst", zděšeně jsem se podíval na Věru. Lékař se rozesmál: "S česnekem a cibulí si přijdete tak jedině na upíry, čerti česnek rádi, to jste nevěděl?".

"Do nitra mládeže, Dušane, nevidíš, ale jak jsi teď poznal, mají srdce pořád na stejném místě jako my", usměje se zlehýnka Věrka a otře si papírovým kapesníkem malinkatou slzu ve tvaru oválné perličky stékající po utrápené tváři.

"Ba, ba, je to svatá pravda, jakože se Mikuláš jmenuji", podává mi ruku vousatý doktor a odchází pryč z pokoje.

Tak jsem poznal nejštědřejšího Mikuláše. Co na tom že přišel v říjnu. Prostě přišel a přinesl mi to krásné lidské poznání, které pohladí duši, srdce i celé člověčí nitro.

                      ---------------------------------------------------------------------

Můj příběh je u šťastného konce, dal mi poznání, že mám začít s výchovou sám u sebe a přehodnotit okolní svět. Dívat se na něho pozitivněji. Už na tom intenzivně pracuji.

A vám, milí čtenáři, děkuji, že jste přečetli můj čtyřdílný příběh a vytrvali do konce. A protože za několik dní nastane svátek svatého Mikuláše, prožijte ho v rodinném kruhu a hlavně ve zdraví.

S úctou  Dušan Š.

Autor: Irena Bátrlová | neděle 29.11.2020 19:30 | karma článku: 18,27 | přečteno: 457x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,50 | Přečteno: 388x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,74 | Přečteno: 527x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,25 | Přečteno: 738x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,67 | Přečteno: 455x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Sexy nález

Ženská postavička, spěchající ke hřbitovu, si na celé kolo zpívala: „Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce - oči, uši, pusa, nos.....

16.4.2024 v 5:25 | Karma: 16,01 | Přečteno: 664x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

  • Počet článků 250
  • Celková karma 16,75
  • Průměrná čtenost 577x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik