Oslava

Červencové letošní sluníčko vytváří hudbu, v níž se střídají tóny sladkobolu,sentimentality,naivní bezelstné smyslnosti a svěží divokosti. Skladba tohoto léta nese v sobě koktejl lyrické melodie a nevinné vůně rozkvetlých rostlin.

I já jsem okouzlena tímto ročním obdobím. Moje dávno ztracené sebevědomí se začíná pomalu vzpamatovávat, přispěla k tomu návštěva kadeřníka, která můj věk pomocí moderního sestřihu a oživené barvy zaokrouhlila směrem dolů ke čtyřicítce. Dokonce jsem si sama odvážila objednat z internetového obchodu bílé pouzdrové šaty, na kterých se vyjímaly tmavomodré květy. Věřila jsem, že se v budoucnu najde příležitost, ve které předvedu v plné parádě své slavnostní ustrojení.

Jednou po rozcvičce, když Kíf spěchal hrát počítačovou hru ZooMumbu, mě poprosil starý Karásek, jestli by se mnou nemohl mluvit, ale tajně, o samotě. Navrhla jsem svůj byt a sraz po osprchování za hodinu.

Přesně za daný časový úsek byl již senior v mé kuchyni a vychutnával si právě uvařenou kávu. „Kíf bude mít třicet, chtěl bych pro něho velkolepou oslavu – raut na dvorku, u mě doma to bohužel nejde, však víte proč, a poté let balónem, je to jeho velký sen. Vše ale musí být v nejvyšším utajení, velikánské „Salvátoro“, pomůžete mi, paní Vilmo", prosebně ke mně obrací svůj zrak.  „Pomohu, a kdy má narozeniny?“ „Za měsíc“, rozpačitě dodá Karásek. „Docela šibeniční termín, koho chcete pozvat?“ „My dva, vy a ti mladí sousedé z 1.patra - rozumíte Helenu“, mrkne na mě. „A aby se neřeklo také Hlavičkovou – takže dohromady 6 osob“ „Mimochodem – šlo by objednat rauty dva, jeden i do denního stacionáře?“, zeptá se Karásek. „To nebude problém, horší ten nafukovací balón, toť docela oříšek, ale i s tím si poradíme, nebojte“ „Zlatá, moc děkuji, Kíf má jednou v životě kulatiny se třemi křížky, chci, aby to měl se vším všudy, pompézní a co se týče peněz, nezáleží mi na výdajích.“ „Jasně, o tom žádná“, přikyvuji na srozuměnou.

„Paní Vilmo, rád bych vám ještě složil poklonu, opravdu jste na sobě udělala kus práce, když si vás představím v březnu, to jste byla takový usychající věneček odkvetlých pampelišek ve stadiu, které se již pomalu ale jistě začalo proměňovat v šedivé vetché chmýří a podívejme za čtyři měsíce takový malý zázrak, rozkvetla jste v orchidej.“  „Už dost, „Salvátoro“, pane Karásku, nejsem na lichotky zvyklá, ani neumím na ně patřičně reagovat." "Tak si zvykněte, uslyšíte je teď často a nejen od starého Karáskovic divouse", šibalsky prohodí. 

Vyleká nás náhlé bušení na dveře: „T…táto já mám hlad, konec -  žádné rande.“ „Tak vidíte, paní Vilmo, my o vlku a hladový vlček  za dveřmi, mějte ale pusu na zámek, protože tenhle zvědavý vlčí hafan vyčmuchá opravdu všechno“.

 

 

 

 

 

 

Autor: Irena Bátrlová | pátek 5.6.2020 6:30 | karma článku: 11,96 | přečteno: 192x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,50 | Přečteno: 388x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,74 | Přečteno: 527x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,25 | Přečteno: 738x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,67 | Přečteno: 455x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Sexy nález

Ženská postavička, spěchající ke hřbitovu, si na celé kolo zpívala: „Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce - oči, uši, pusa, nos.....

16.4.2024 v 5:25 | Karma: 16,01 | Přečteno: 664x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 250
  • Celková karma 16,75
  • Průměrná čtenost 577x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik