Nic

Nevím, čím to, ale po svěření  životního tajemství týkající se maminky, se mému srdci nepatrně odlehčilo. Ta možnost sdílení zamčené 13.komnaty mi ukázala delikátní a nesobeckou krásu, kterou oplývá harmonické souznění duší.

Večer ulehám do postele s dobrým pocitem, že na tomto světě je někdo, komu se mohu svěřit. Vím, že tě, tatínku, nemůže starý Karásek nahradit, ale jsem ráda, že jsme se já i Karáskovi našli. 

A právě tato noc s tisíce zářivými hvězdami připomínající obličej posetý pihami, mi přinesla sen: Šla jsem v něm na nákup. Před obchodem jsem měla přejít vozovku, méně frekventovanou, nad níž se táhly hrozivé stíny oblaků jako odrazy pláště obra dešťů a já z důvodu hrozícího průtrže mračen spěchala tak, že jsem ignorovala asi pět metrů vzdálený přechod pro chodce. Měla jsem jediný strach, aby  si na mně nevylil prudký liják svoji zlost. Vkročila jsem do silnice bez rozhlédnutí. Za zády ke mně ze všech stran doléhaly hlasité lidské projevy: „Pozor!“, „Pro Boha!“ a další neurčité množství nedefinovatelných disharmonických výkřiků. Tělo pocítilo náraz auta, který byl bleskový a nebolel. Moje mysl reagovala téměř okamžitě: „Projela jsi to, je konec“, tělesnou schránkou protékala od shora až dolů jako dravá řeka definitivní tečka mého pozemského žití. V jedné, jediné, vteřině jsem si uvědomila celou svou bytostí, že přišla smrt, že jsem mrtvá. Černý koláč tmy se mi rozprostřel před očima a postupně se rozpadal v tisíce drobečků……

A v tom stavu ničeho, bez obrazů, zvuků, citů, vůní, vjemů, jsem pochopila, že to nic není tak strašné, že i toto nic přináší svoje něco a to něco je svým způsobem osvobozující – nevyskytuje se v něm žádná bolest.

Vím, že jsi mi ten sen poslal, ty, tatínku a možná se připojila i máma. Ukázali jste mi v něm, že se smrti už nemusím bát.

Děkuji. 

 

 

 

 

 

 

Autor: Irena Bátrlová | středa 3.6.2020 6:35 | karma článku: 12,83 | přečteno: 340x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,64 | Přečteno: 461x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,95 | Přečteno: 710x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,37 | Přečteno: 447x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Sexy nález

Ženská postavička, spěchající ke hřbitovu, si na celé kolo zpívala: „Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce - oči, uši, pusa, nos.....

16.4.2024 v 5:25 | Karma: 15,76 | Přečteno: 660x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Muž s ručním vozíkem a umělohmotnou přítelkyní

Sehnat uklízečku na vygruntování výrobní haly byl pro jistý nejmenovaný velkopodnik nadlidský výkon. Zaměstnanci se se na této pozici střídali stejnou rychlostí, jakou je dnes vypuzena tisícovka z peněženek nakupujících.

23.3.2024 v 20:05 | Karma: 16,64 | Přečteno: 564x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

Kadyrov má nekrózu slinivky, Kreml hledá nástupce, tvrdí investigativci

23. dubna 2024  11:03,  aktualizováno  12:09

Spekulace o zdravotním stavu Ramzana Kadyrova opět přiživil ruský exilový portál Novaja Gazeta...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

  • Počet článků 249
  • Celková karma 17,19
  • Průměrná čtenost 580x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik