Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kouzelníci

Nákupy byly úspěšné, věkové rozpětí nakupujících famózní. Zjistila jsem totiž, tatínku, že v jakémkoliv stádiu lidského života může být člověk šik a to nemusí mít ani plnou peněženku ani být zrovna akademický estét!

Zakoupila jsem si jednu černou sukni nad kolena a riflové kalhoty. Gabriela mi moc pomohla, neboť mi přinášela módní textilní artikly patřící velikostně do mojí kategorie rovnou do kabinky.  Obdivovala jsem ji za ochotu, vstřícnost  a především za dokonalou  trpělivost, kterou prokázala především v mekáči, v němž jsme strávily několik desítek minut čekáním na usmažení a zabalení většího množství hamburgerů, cheesburgerů, wrapů, stripsů, hranolek....... Ráda bych jemně podotkla, že výše jmenované obědové zásoby byly dražší než moje právě zakoupené svršky.

Ale i trpělivost Gábi není bezedná, proto když mě vysazovala před mým domem, chvatně mi  do rukou strčila krabici s  objednanou zásilkou barevných triček, rukou naznačila letmý polibek a už si to fičela směr domov.

Po příchodu do bytu, jsem své hnízdo skoro nepoznala: čistá podlaha, koberec bez drobků, všude dokonale utřený prach. Děvčata naštvaně posedávají na sedačce v obývacím pokoji, koukají do mobilu, přivítat mě přišla pouze Pepička. Snažím se jim poděkovat, ale ani stěny, bohužel, mé díkuvzdání neslyší.

„To je dost, už nám pořádně kručí v břiše, my ti tu děláme služky pod buzerovací taktovkou plesnivého dědka a ty nám nezajistíš ani pořádné jídlo, to je ale úroveň“, naštvaně odcházejí do kuchyně. Tváře se jim vyjasňují, když vidí, jak jim pokrm vybaluji z papírových pytlíků.

V půlce tohoto pozdního oběda prohlásí Sára: „Rozhodly jsme se zítra ráno zvednout kotvy. Máme dost uklízení, to po nás vyžaduje matka, tady jsme chtěly odpočívat.“ „Chtěly jsme se válet“, doplňuje ji malá Pepička. „Bus nám jede v devět, stihla bys i tu podělanou rozcvičku v dinosauřím oháknutí", chechtají se jedna přes druhou. Tentokrát jsem je nepřemlouvala, jejich rozhodnutí jsem docela ráda přijala.

V neděli ráno je doprovázím na autobus, před odjezdem ještě fofrem každé vsunu do dlaně stokorunu na přilepšenou „No je to takové plivnutí v krámě, teto, ale díky“, ozývá se jedenáctiletá Vanessa, jejíž tatínek Vasil je ze všech tří otců nejbohatší. Z autobusového okýnka mává pouze nejmladší Pepička.

Rozcvičku jsem stihla, Karáskovým po ní děkuji za starost o holky. „No jsou to takové divoženy, ale dá se ještě u nich leccos napravit“, usměje se na mě senior „Půjdu si po rozcvičce lehnout, po pravdě mě to dirigování tlachohubých nymf zmohlo. Stejně si chce  s vámi Kíf o samotě promluvit“, odchází Karásek starší.

„M..mohu n…na chvíli“, prosí Kíf. „Jasně, Kífe, budu ráda“, posadíme se na lavičku, sluneční paprsky  v barvě grapefruitu nás příjemně hladí po tvářích. Měsíc duben vyčaroval velmi teplý nedělní den, který přímo vybízí ke slunění.

„Proč ti vlastně říkají Kíf?“, ptám se otázkou, která mě  dlouho zajímá.. „M…maxipes Fík, super frajer a podobá se mi,  Fík - ale psí jméno, proto pozpátku  – Kíf, mamka, m…moje mamka A..anička vymyslela.“ Maxipes Fík i Kíf Karásek mají fortelnou mohutnou postavu, jistá podoba tam opravdu je. Starý pan Karásek je takové vyzáblé  pápěří, figuru určitě po něm junior nezdědil. „A opravdové jméno?“ ptám se zvědavě.  Plácne se celou dlaní do čela, na němž se objeví růžový flek.  „J…já zapomněl - počkat, už vím:" Vašek Karásek, t...to je legrace, rým šprým", rozesměje se Kíf. Přidávám se k němu.

"Ale já chtěl, já mám milenku“, náhle se prudce uhodí do hrudi a důležitě se na mě podívá. „Milenku?!“ užasnu. „Z denního stacionáře?“ neomaleně se zeptám. „Prd, tam ztřeštěné a loudivé“, přestává se usmívat Kíf a ukazuje stejným směrem, kterým zvedala svou hůl stará Hlavičková při jejím radarovém pátrání po hlasitých nočních intimních projevech. „Ale tam bydlí mladý pár“, překvapeně namítám a snažím se tvářit nezaujatě, i když to dokážu jen stěží.  „T…tam, Helena, láska, zdá se mi o ní, milenci ve snech", pleskne se  tentokrát druhou rukou do čela, skvrna s nádechem do červena se objevuje na levé straně jeho čelní mýtiny.

Na dvorku přibyl starý Karásek, ani jsem si ho nevšimla přicházet, věší prádlo. Souhlasně pokyvuje hlavou a dodává: „Sny nosíme v sobě jako dávku přirozeného opia naplněného pozitivní rozkoší, kterou nám nikdo cizí vzít nemůže. Je to naše velkolepá výsada, v nich jsme svobodní a naše touhy můžeme aspoň na chvíli proměnit ve skutečnost. Nikomu tím neubližujeme…..“

„N…nemluv, tati, j…já si s Vilnou povídám“, nervózně napomíná Kíf svého otce.  „Myslím Kífe, že jsi řekl už dost, ale sluší ti to, jak se rozčiluješ, jak mě máš pod svými palcáty", odlehčuje situaci starý Karásek. 

"Takže,Kífe,  už "Salvátoro“  „A pro vás, paní Vilmo, je toto kouzelné slovo „Salvátoro“ také, je z filmu "Znamení růže" a my dva mužští outsideři jsem si ho vybrali jako slovní nástroj k zastavení hovoru. Když nechcete o něčem dál mluvit či rozpitvávat, nebo se jednoduše nedostat v řeči do nepříjemných sfér, řeknete  „Salvátoro“ a je konec, finito. Přidáte se k naší kouzelnické mluvě?" "Určitě a ráda", odpovídám.

Na dvorek zatím přichází v kratičkých šatičkách sousedka Helena, má štíhlou jako proutek postavu , dlouhé rovné lesklé kaštanové vlasy a oči modré jako studánky. Bez pozdravu na travnaté ploše rozkládá deku, vysvléká šaty a začíná se slunit ve dvojdílných plavkách.

Právě pověšené prádlo pana Karáska se zvedá v aprílovém  větříku a pohupuje v rytmu pomalejšího valčíku. Kíf stále sedí na lavičce a zamilovaně pozoruje opalující se Helenu.

„No Kíf jen tak domů nepůjde, fascinuje ho tančící prádlo,“, hlasitě ukončuje rozhovor Karásek a pravým očkem na mě koketně mrkne a zašeptá: "Salvátoro"- nezapomeňte, paní Vilmo."

 

Autor: Irena Bátrlová | neděle 31.5.2020 9:00 | karma článku: 11,71 | přečteno: 360x
  • Další články autora

Irena Bátrlová

Podáš zub a sežere ti celý chrup

„Nejste se zubem spokojená?“, ozve se na druhém konci mobilního přístroje a je poznat, že neznámý ženský hlas již ubral na líbeznosti.

24.4.2024 v 5:25 | Karma: 9,51 | Přečteno: 391x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nejkulaťoulinkatější

Vendelína uklízí ve škole, dříve učila, nyní uklízí. V této škole se vyskytují celkem čtyři koordinátoři čistoty a pořádku.

22.4.2024 v 5:25 | Karma: 10,74 | Přečteno: 527x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Když Barbína promluví

Až po třetím telefonickém vyzvánění se ozvalo přeslazené: „Haló, kdo prosím?“. „Jsem nějaká Vendelína a našla jsem vaši fotografii válet se u hřbitovních kontejnérů, možná nedopatřením jste vypadla...“

20.4.2024 v 5:25 | Karma: 14,25 | Přečteno: 740x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Nedokonalá každým coulem

Konečně doma! Vendelína odhodila kabelku a zamířila do sprchy. Byla z předcházejícího hřbitovního sprintu propocená až na kostru. Navíc návaly hormonálních vln ji poslední dobou razantně vyšplouchávaly z pohodového života.

18.4.2024 v 5:25 | Karma: 13,67 | Přečteno: 455x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Bátrlová

Sexy nález

Ženská postavička, spěchající ke hřbitovu, si na celé kolo zpívala: „Hlava, ramena, kolena, palce, kolena, palce, kolena, palce - oči, uši, pusa, nos.....

16.4.2024 v 5:25 | Karma: 16,01 | Přečteno: 664x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 250
  • Celková karma 16,75
  • Průměrná čtenost 577x
Poslední dobou se snažím vrátit ke psaní, které mě provázelo na cestě náctiletým životem.Dává mi pocit síly a energie, kterou potřebuji při výchově svých tří synů.

Seznam rubrik